Montreal sur Gers, Frankrijk. 16 km.

24 mei 2023 - Montréal, Frankrijk

Vannacht een onrustige nacht met regen, onweer en hoestbuien en al vroeg veel verkeer door de drukke straat onder ons raam.
Na een lekker compleet ontbijt en een hartelijk afscheid, even langs de bakker voor koeken en brood weer op pad. Het was bewolkt maar droog en een fijne temperatuur. Het eerste deel van de route ging over een rustige asfaltweg maar al snel kwamen we op mooie bospaden die door de regen van vannacht veranderd waren in glibberige paden zodat het goed oppassen was en de stokken goed van pas kwamen.

We zouden door een van de mooiste dorpen van Frankrijk, Larransingle, komen maar dat lag een stukje van de route en dat hebben we dus gemist, wel een heel lang modderpad omlaag gelopen. We passeerden een oude  brug en zochten een plekje voor een koffiepauze en vonden onverwacht een picknickbank die even later deelden et een echtpaar uit Australie, zij oorspronkelijk uit Italie en hij uit Ierland en hadden een leuk gesprek. Wat later zagen we een oude kapel een eindje van de weg, een kapel waar mensen speciaal voor komen.

Veel bankjes zijn hier niet en bij een waterbak met grote steen hebben we onze lunch pauze gehouden en hebben we een grote kikker gespot die lekker herrie zat te maken.

In Montreal hebben we besloten om hier onderdak te zoeken en niet verder te lopen en bij de eerste herberg waar we aanbelden konden we terecht en opnieuw bleek dit een goede keuze. Een bijzondere gastheer heette ons welkom nadat hij ons erop had aangesproken dat we niet voor drie uur hadden mogen aanbellen.

Deze gastheer bleek een soort entertainer te zijn die er voor zorgde dat we een hele speciale en gezellige avond hadden met een lekkere maaktijd en een aantal pelgrims waarmee we al meerdere keren in dezelfde herberg hadden verbleven en weer nieuwe pelgrims.

1. Bert:
    24 mei 2023
    Een mooi verhaal en hopelijk knapt weer een beetje op👍☺️
  2. Mirjam:
    24 mei 2023
    Barre paden, zo met die natte modder… Hopelijk wordt t snel droger!
  3. Mieke Maas:
    25 mei 2023
    ,Dat was zwoegen op de slechte wegen hoop voor jullie dat het weer opklaart!
  4. Bep:
    25 mei 2023
    Jammer dat het weer niet altijd meezit maar zo te lezen genieten jullie wel van al het moois onderweg. Nog veel wandelplezier en doe voorzichtig op de modderige paden.
  5. Desiree Hoppenbrouwers:
    25 mei 2023
    Hopelijk droger weer , en geniet van de wandeling en de leuke plaatsjes