Oloron Sainte Marie - Sarrance 21 km.

17 augustus 2018 - Sarrance, Frankrijk

Na een rustige nacht in de herberg van Oloron vanmorgen om kwart over acht op pad want voor acht uur  moet iedereen eruit zijn. Vannacht heeft een beetje geregend maar vanmorgen was het droog en bewolkt. We vonden al snel de route en moesten gelijk al klimmen en dat bleef de hele dag zo op en neer gaan. De route was mooi en afwisselend, soms stukken over een asfaltweg en dan weer over mooie, modderige en glibberige bospaadjes  of natte grasweggetjes. We passeerden een aantal kleine dorpen en in een ervan hebben we bij de Marie een stempel gehaald en daar was ook een herberg waar we koffie en thee konden drinken.

Einde van de ochtend begon het te regenen en hebben we een lunchstop gehouden bij een kapelletje. Op ongeveer drie km voor Sarrance begon het echt te regenen en hebben we geschuild in een bushokje maar het duurde te lang dus zijn we toch doorgelopen. Dit was wel het mooiste en spannendste deel van de tocht, we liepen op een smal pad hoog boven de rivier en door de regen was het lekker glibberig.

Om vier uur waren we in Sarrance en vonden we onderdak in het klooster, daar troffen we ook de twee pelgrims die vanmorgen gelijk met ons vertrokken waren in Oloron. Het is een klein oud klooster met een mooie binnenplaats en een kleine kerk.

We hebben de mis bijgewoond en hebben de pelgrimszegen gekregen en daarna de gezamenlijke maaltijd gebruikt samen met de Laurence uit Frankrijk en Jose uit Spanje en het hospitaleerechtpaar uit Parijs.

Vanavond op tijd naar bed want we voelen het wel aan onze benen en schouders. We moeten nog even wennen aan het lopen en het dragen van de rugzak.

1. Conny:
    17 augustus 2018
    Jullie maken het wel spannend.
  2. Henk Boender:
    17 augustus 2018
    Als ik dit zo lees wordt ik positief jaloers. Zit toevallig net naar de film van Hape Kerkeling te kijken. "Ich bin Dan mal weg"
    Een film over zijn Camino de Santiago .
    Buen Camino.
  3. Leny:
    17 augustus 2018
    Leuk An en Mieke, jullie volgen via dit reisblog.
    Mooie wandeldagen gewenst!
  4. Ger Jansen:
    17 augustus 2018
    Hallo An en Mieke deze eerste wandel dag is al een prestatie na zo een lange autorit.
    heel knap, ook indruk wekkende foto's.
    Groet Ger.
  5. Suzanne:
    18 augustus 2018
    Heel veel wandelplezier samen! En kijk uit op die lekker glibberige paadjes! 😉