Sarrance-Borce, 15 km gelopen en 7 met de bus.

18 augustus 2018 - Borce, Frankrijk

Vanmorgen de wekker om kwart voor zeven. We sliepen in een klooster en wilden ons voegen naar het leven in het klooster dus om zeven uur naar de kapel voor de Lauden. De priester kwam niet dus begon een van de andere aanwezigen en een kwartier later kwam de priester alsnog en begon de hele litanie opnieuw. Tegen acht uur konden we ontbijten en zodoende was het bijna negen uur voor we het klooster in Sarrance achter ons lieten. We vonden al snel de route die opnieuw dicht langs de rivier liep. De vallei is hier zo smal dat er net genoeg plaats is voor de rivier, de spoorlijn, de autoweg en het wandelpad. Na vijf km werd het dal wat breder en liepen we een stuk over een asfaltweg het plaatsje Bedous binnen. Daar hebben we wat inkopen gedaan en op het plein achter de kerk onze lunch gebruikt.

Na Bedous ging de weg al snel weer over in een grasweg langs het bos en door de weilanden. De route was mooi en boven ons zagen we de parapenters en de gieren hoog in de lucht. Het weer was prima om te lopen, beetje bewolking en zon, ongeveer 25 graden.

In Accous gaf Mieke aan haar voet niet helemaal te vertrouwen voor nog 10 km lopen, ze dacht dar er een blaar begon te komen doordat we vanmorgen met natte schoenen waren vertrokken, en zijn we op zoek gegaan naar een plek om te overnachten maar dat lukte niet. Wel konden we vandaar de bus nemen tot Borce waar wel voldoende mogelijkheden zijn. Bij een kantoor voor de parapenters konden ze ons vertellen waar en hoe laat de bus ging en bij het pizza restaurantje ernaast hebben we een pizza gegeten en gewacht tot de bus kwam.

Onderweg zagen we dat de wandelroute ook regelmatig over de drukke D weg ging en dat is niet zo fijn. Borce is een mooi oud stadje en daar vonden we al snel een plek om te overnachten.

1. Henk Boender:
    18 augustus 2018
    Wat zien jullie toch weer mooie dingen onderweg.
  2. Hannie van Londen:
    19 augustus 2018
    Wat leuk om je zo te volgen An, hopelijk gaat het met de boet van Mieke weer goed.