Oloron Sainte Marie 16 augustus 2018

16 augustus 2018 - Oloron-Sainte-Marie, Frankrijk

Vanmiddag om half vier zijn we aangekomen in Oloron Sainte Marie na twee dagen rijden met een overnachting in Chateauroux, in toaal bijna 1300 km.

Gisteren was het feest van Maria ten hemel opneming en dat was in Frankrijk goed te merken want er was bijna geen vrachtwagen op de weg en ook vandaag was het lekker rustig op de weg en hadden we prima weer om te rijden.

In Oloron zijn we naar de zelfde herberg gegaan waar we ook vorig jaar hebben overnacht en nadat we ingeschreven waren en onze rugzakken naar de kamer hadden gebracht zijn we met Henk de crypte van de kerk gaan bekijken en hebben we nog even wat gedronken en daarna Henk uitgezwaaid die nu naar Roncesvalles gaat om daar twee weken te werken.

Wij hebben wat inkopen gedaan bij de supermarkt en hebben een lekkere salade gemaakt.

Na het eten zijn we nog even gaan kijken waar we morgen de route kunnen oppakken en hebben we nog een poosje gesproken met de andere pelgrims die nu in de herberg zijn.

Vanavond op tijd naar bed om morgen fris te kunnen beginnen aan onze wandeling.