Obanos - Pamplona, 23,5 km.

28 augustus 2018 - Pamplona, Spanje

Gisteravond gezellig uit eten geweest met onze medepelgrims, vader en dochter uit Italie en Nadja uit Frankrijk.

We lagen om half tien in een goed en niet krakend bed in een stille, donkere herberg  en ik heb nog even de bijschriften bij de foto’s gedaan en daarna slapen.💤💤💤

Wij zijn nu op de Camino Frances en hebben andere pelgrims. Die zijn al om half zes wakker en beginnen dan in te pakken en te rommelen zodat bijna iedereen vroeg wakker is en ook maar uit bed gaat!  We hadden ontbijt in de herberg en dat werd rustig geserveerd door de herbergier en we konden dan ook lekker voldaan vertrekken om zeven uur. Helaas liepen we totaal de verkeerde kant op en kostte het ons moeite om de route weer terug te vinden maar gelukkig lukte het en hebben we ongeveer anderhalve km te veel gelopen en wat tijd verloren door  het zoeken.

In Uterga vonden we Nadja weer, in de herberg waar ik vier geleden  heb overnacht. Na een koffiestop zijn we begonnen aan de klim naar de Alto del Perdon, 270 m stijging. Ik weet niet of ik ooit eerder zoveel heb gezweet als tijdens deze beklimming. Het was intussen ongeveer 30 graden maar de beloning was groot. Het is een rij metalen pelgrims boven op de berg met een schitterend uitzicht naar alle kanten.

De afdaling is wat geleidelijker en het pad is beter te belopen dan aan de andere  kant, dus dat kostte minder tijd en inspanning. Verder ging de route licht dalend naar Pamplona en na de nodige stops om te drinken kwamen we tegen twee uur bij Pamplona maar hadden we nog een uur nodig om bij de kathedraal en de herberg te komen. Intussen was het 35 graden en heb ik Mieke een beetje meegesleept om zo snel mogelijk de rugzakken af te kunnen doen en de schoenen uit!!! 😰😰😰

Hier hebben we gedoucht en onze doorweekte kleren in de wasmachine laten doen zodat we morgen weer fris op pad kunnen.

Vandaag zijn we heel veel pelgrims tegengekomen die een beetje verbaasd keken en soms vertelden dat we de verkeerde kant op gingen. We hebben nu dus ook gezien hoe druk het is op de Camino Frances!

In Pamplona hebben we wat rond gekeken en op een terrasje wat gegeten. Mieke is een poosje gaan liggen en straks gaan we op zoek naar een lekkere maaltijd.

1. Agnes:
    28 augustus 2018
    Mooi deSierra del personen!!!!!!
  2. Henk Boender:
    28 augustus 2018
    Ja heel mooi die Sierra del Perdon.
    Ik ben er met Henk O geweest, maar dan met de auto.