Marinha, 22 september 2018. 30 km.

22 september 2018 - Marinhas, Portugal

Na een lange nachtrust en een goed ontbijt stonden we om half acht buiten om aan een nieuwe dag te beginnen. Een wandeling van 28 km. eerst de stad uit en daarna nog een hele tijd door gebouwd gebied met veel muren en met keienweggetjes. Volgens de gids zou de route voor 60% asfalt zijn maar dat viel mee. De keien zijn minder erg voor je voeten dan asfalt.

Vandaag kreeg ik weer wat meer het Caminogevoel. Er was meer afwisseling en ook wat meer niveauverschil en ook weer een deel langs de mooie kust,  maar weer weinig voorzieningen onderweg. We hadden wel gevraagd onderweg of er ergens een bar was en iemand vertelde ons dat er vijf minuten van de route een bar zou zijn maar deze man is er waarschijnlijk nooit zelf heen gelopen want we vonden geen bar en na een korte rustpauze zijn we weer teruggegaan naar de route. Pas na ruim drie uur lopen vonden we een bar voor een kopje koffie en daar vonden we ook weer een jongedame met blaren zodat Angel weer aan de gang kon met mijn compeed pleisters en tape, gelukkig heb ik al deze spullen alleen maar bij mij om er anderen mee te helpen.

Niet veel later vonden we een bar voor een late lunch en een rustpauze. Angel had slecht geslapen en was moe en wilde daarna doorlopen naar Caminha waar we een pension besproken hadden samen met twee dames uit Mallorca, Maria Jesus en Ana.

De laatste vijf kilometers van de route vielen ons allemaal zwaar omdat we toen wel over asfalt liepen en een saaie lange weg de stad in, intussen was het 30 graden, dus behoorlijk warm. Het pension ligt midden in de stad en was makkelijk te vinden. Lekker gedoucht en Angel is met al onze bezwete kleding naar een wasserette gegaan en morgen kunnen we weer fris verder.

In Ancora heb ik kaarten gekocht en deze heb ik in Marinha geschreven en ben toen op zoek gegaan naar postzegels en een brievenbus en dat is gelukt.

Probeer maar eens met drie Spanjaarden een geschikt restaurant te vinden, we hebben bijna de hele stad rondgewandeld en zijn uiteindelijk op het plein, twintig meter van ons pension bij een Italiaans restaurant terecht gekomen! Een lekkere ensalada mixta en een glad rode wijn en ik kan er weer even tegen.

Deze nacht deel ik een kamer met Angel en hoop dat hij niet te hard gaat snurken want dan komt er van slapen niet veel!

Totaal gelopen vandaag met alle extra’s 30 km.

1. Bep:
    23 september 2018
    Hopen dat je goed geslapen hebt met die snurker op je kamer dan kan je er vandaag er weer tegenaan. Het is hier op het moment echt herfst nat en koud dus daar mis je niks aan maar volgens de berichten zou het bij jullie beter zijn. Fijne wandel dag en geniet ervan. 💋 👍
  2. Marianne van der Werff:
    23 september 2018
    Fijn An dat je je caminodraai weer gevonden hebt ! En nog steeds is het hier genieten van je verhalen en je prachtige fotografeerkunst. Dankjewel !
    Goede reis verder.
  3. Leny:
    24 september 2018
    Hoi An, ook van uit Frankrijk is het leuk je te volgen.
    🌻🌻🤣😙