Livinhac le Haut - La Cassagnole 28 km

20 september 2022 - Lacassagnole, Frankrijk

Gisteravond lukte het niet om nog een verhaal te schrijven. Er was een slechte internetverbinding en de gezamenlijke maaltijd liep flink uit omdat alle gasten aan tafel iets mochten vertellen, waarom ze deze tocht liepen of iets anders wat ze met de groep wilden delen.

De mevrouw van de gite in Livinhac heeft voor ons onderdak kunnen regelen in La Cassagnole, vier kilometer na Figeac, zodat we met een gerust gevoel aan de wandel konden. Een mooie lange afwisselende wandeling met veel verschillende paden en niet al te veel hoogteverschillen.

Ook nu waren er weinig voorzieningen onderweg. In de kerk van Montredon was een kleine ruimte waar we thee en koek konden nemen voor een donativo.

Er waren wel een paar kleine dorpjes onderweg maar geen horeca. In Saint Felix dachten we iets te vinden maar helaas. Bij Saint Jean Mirabel vonden we een mooie picknickplaats met een mooi uitzicht op de kerk en de omgeving.

In Figeac hebben we een beetje rondgekeken en wat gedronken op een terrasje en zijn daarna vol goede moed aan de laatste kilometers naar La Cassagnole begonnen, een Gite die gerund wordt door een Belg samen met zijn partner en een aantal vrijwilligers, een hele mooie rustige plek waar ook mensen met een Burn out terecht kunnen om weer bij te komen. Een hartelijke ontvangst en uitleg over de doelstelling.

Vanmorgen bleek de batterij van mijn telefoon ineens terug te zijn gelopen tot 1% zodat de foto’s deze keer van Mieke zijn.

1. Mieke Maas:
    20 september 2022
    Toch goed dat je weer gelopen hebt en je de verhalen met ons deelt.