Lectoure. Slechts een paar km door het stadje.

29 september 2022 - Lectoure, Frankrijk

Vanmorgen voor het ontbijt hebben we besloten over te stappen op plan C! De knie van  Mieke wil nog steeds niet verbeteren en op deze manier is verder wandelen geen optie.

Na het ontbijt met verse jus en een croissantje hebben we gekeken welke opties we hebben en zijn gaan kijken hoe we dit kunnen gaan regelen.

Het plan is nu om morgen met de bus naar Auch en Tarbes te gaan en daar de trein te nemen naar Lourdes. Op de toeristeninformatie kon een vriendelijk Nederlands sprekend meisje ons vertellen hoe laat de bussen gaan en waar we kunnen opstappen. Vanuit Lourdes wilden we zondag de trein nemen terug naar Nederland maar dat ging niet lukken, alle plaatsen in de trein waren uitverkocht zodat we zijn uitgeweken naar maandag 3 oktober en nog een extra nacht in Lourdes blijven om daar ons wandelavontuur af te sluiten.

Nadat we alles bedacht en geregeld hadden zijn we een rondje door de stad gaan maken en nog wat bezienswaardigheden gaan bekijken. Achter de kathedraal ligt een mooie binnenplaats met een lager gelegen buitenzwembad, helaas nu gesloten! En een prachtig uitzicht over de heuvels. Onder het voormalige bisschoppelijk paleis is een archeologisch museum wat zeker de moeite waard is om te bekijken. Mieke is toch maar niet mee gegaan omdat we daarvoor trappen af moesten. We zijn verder heel rustig het stadje doorgewandeld door mooie oude straatjes en in het centrum hebben we lekker geluncht terwijl de regenbuien voorbij trokken.
De middag hebben we rustig aangedaan en zijn later nog even gaan kijken waar de bushalte is zodat we die morgenvroeg goed kunnen vinden. We wilden op een terrasje nog wat drinken maar moesten toch naar binnen om te schuilen voor een flinke bui.

Op de terugweg bij de bakker nog wat lekkers voor het avondeten gehaald en weer terug naar ons leuke appartementje waar we onze ‘noot’voorraad hebben gekraakt en opgegeten.
Vanavond alles weer opruimen en inpakken zodat we morgen op tijd zijn voor de bus.

1. Bert:
    29 september 2022
    Nou dat is jammer om zo met plan C te moeten eindigen. Maar jullie hebben toch een paar mooie wandelingen en dagen kunnen maken. Dat is een mooi afscheid van het wandelen in Frankrijk.😊
  2. Peter Kraaijkamp:
    Hoi An
    Jammer zo deze afsluiting.
    Maar volgens mij hebben jullie weer veel wandelplezier gehad.
    Mooie dagen nog in Lourdes, en goede terugreis.
    Lieve Groetjes
  3. Marianne van der Werff:
    29 september 2022
    Dappere pelgrims ! Op tijd stoppen is ook een hele kunst, ook al had je veel meer gewild. Veel liefs voor jullie allebei.
    En nog een mooie bedevaart naar Lourdes !
  4. Desiree Hoppenbrouwers:
    29 september 2022
    Jammer, maar jullie hebben toch veel gelopen.
    Gezellige tijd in Lourdes.
    Goede terugreis.
    Groetjes
  5. Clazien van Leeuwen:
    29 september 2022
    Veel succes verder Wel jammer dat het zo moest lopen maar er is een mooie tijd achter de rug en er zullen best nog wel wandelingen op jullie pad komen 👍
  6. Willemien van der Meer:
    29 september 2022
    Goh, jammer zeg, maar jullie hebben wel fantastische wandelingen gemaakt met uitstekende weersomstandigheden. Wens Mieke spoedig herstel en nog een paar fijne dagen samen.
  7. Anske wammes:
    29 september 2022
    Verjaardag vieren in Lourdes doe je ook niet ieder jaar.
    Jammer dat jullie je reis niet af kunnen maken.
    Mooie dagen in Lourdes
  8. Hanneke Kean:
    29 september 2022
    Verstandige beslissing, maar die zal best moeilijk geweest. Toch als de pijn erg is, wordt er voor je besloten. Ik wens jullie nog fijne dagen in Lourdes (wie weet wat Lourdes voor de knie kan doen) Goede terug reis.
  9. Marian Markesteijn:
    29 september 2022
    Wat jammer dat jullie wandel reis zo moet eindigen. Je mag best trots zijn op jezelf want jullie hebben samen echt wel een mooie prestatie neergezet. Geniet nog van Lourdes zo’n bijzonder stadje. En een goede reis naar huis. En An jij kunt daar je verjaardag vieren 🎉 . Voor jouw vriendin beterschap met haar knie.
  10. Henk Boender:
    29 september 2022
    Wat jammer dat jullie wandeltocht zo moet eindigen. Ik heb van he verhalen genoten. Ik hoop dat het met Mieke haar knie snel beter gaat.
  11. Mieke Maas:
    29 september 2022
    Ik heb van al jouw verhalen genoten, heel jammer dat het nu bijna voorbij is
  12. Anneke:
    2 oktober 2022
    Goede thuisreis gewenst na een prachtige tocht waar jullie ons van mee hebben laten genieten.