Flamarens -Lectoure 19 km met de auto.

28 september 2022 - Lectoure, Frankrijk

Gisteravond hadden we een gezellige maaltijd met zijn drieen, Monthida uit Singapore en wij. Monthida was heel blij dat wij ook in het kasteel overnachtten anders was zij daar helemaal alleen geweest. De kasteelheer diende het eten op en intussen hadden we een gezellig gesprek in het Frans/Engels over kinderen, kleinkinderen en natuurlijk het kasteel, een project gestart door de vader van de huidige eigenaar.

Mieke wilde na het eten naar boven, vijftig treden de wenteltrap op naar onze torenkamer en dat ging niet zo makkelijk. Een beetje last van haar knie was toch een beetje een understatement.

Monthida en ik hebben nog een glas wijn gedronken en een poosje gepraat omdat we niet al om negen uur naar bed wilden. De kasteelheer wilde naar zijn eigen huis, net naast het kasteel en vroeg of wij dan wel de lichten uit wilden doen en vooral de deuren goed wilden sluiten met het oog op de vleermuizen die in de toren wonen!

Vannacht hoorden we de wind rond de toren gieren en verder was het muisstil en stikdonker en hebben we geen vleermuizen gezien of gehoord. Bij het ontbijt zagen we trouwens wel een klein muisje door de keuken rennen.

Omdat het voor Mieke geen optie is om op deze manier verder te gaan hebben we plan B ingezet. We hebben besloten om twee rustdagen in te lassen in Lectoure, een leuk oud stadje met wat meer voorzieningen en we vonden via Booking.com een appartementje voor twee nachten. De kasteelheer was bereid om ons met de auto daar naar toe te brengen en gezien het slechte weer besloot Monthida ook met ons mee te rijden naar Lectoure waar zij een overnachting geboekt had.

Het appartement ligt precies tegenover de kathedraal dus midden in het stadje en dat is wel prettig zodat we toch even ergens heen kunnen. We waren al om negen uur in de stad en hadden de code voor het appartement en zijn naar binnen gegaan maar dat was niet de bedoeling van de eigenaar die tegen tien uur kwam en nog moest opruimen en schoonmaken. Hij was niet bepaald blij met ons en is boos vertrokken ons achterlatend met de boodschap dat we dan maar zelf ons bed moesten verschonen!

We hadden met Monthida afgesproken om samen te gaan lunchen en zij had een leuk restaurantje annex bibliotheek gevonden waar we een lekkere lasagne hebben gegeten en waar we best wel lang zijn blijven zitten omdat de regen met bakken uit de lucht kwam.

We hebben de kathedraal bekeken en een paar boodschappen gedaan en verder niet veel omdat het weer niet aantrekkelijk was om naar buiten te gaan en Mieke haar knie zoveel mogelijk moet ontzien.

Vanavond zorgen we zelf voor een lekker broodje en morgen zien we weer verder.

Intussen is het wisselend bewolkt en af en toe zien we de zon. Voor morgen zijn de weersvoorspellingen ook niet al te best dus is het niet zo heel erg om nog een dag niet te wandelen.

1. Mieke Maas:
    28 september 2022
    Weer een speciaal verhaal en niet altijd lekker weer.
  2. Marianne van der Werff:
    28 september 2022
    O wat heerlijk zomaar even je eigen appartementje...hopelijk gaat de rust jullie doen.
  3. Bert:
    28 september 2022
    Ook weer eens wat anders; een auto rit en een eigen appartement. Rust maar goed uit nog een lange weg te gaan.
  4. Desiree Hoppenbrouwers:
    28 september 2022
    Beterschap voor Mieke hopelijk is even rust goed.
  5. Lijten Marianne:
    Beterschap voor Mieke! Hoop dat rust de knie goed doet🤞🏻
  6. Hanneke Kean:
    28 september 2022
    Wat vervelend van Mieke's knie. Ik hoop dat de 2 dagen rust de knie goeddoet en dat jullie weer verder kunnen wandelen. Mooie foto's van het kasteel.
  7. Anja:
    29 september 2022
    Overnachten in een kasteel met een wenteltrap en vleermuizen die in de toren wonen!
    Wat een avontuur! Veel plezier samen en beterschap voor Mieke.
  8. Ellen:
    29 september 2022
    Deze dagen een goed herstel voor de knie van Mieke!

Wauh: dat kasteel....😊

Lieve groeten.
  9. Paulien Hermes:
    29 september 2022
    Zo, slapen in een kasteel, dat is bijzonder. Mieke ik wens je beterschap met je knie. Hopelijk kunnen jullie na twee dagen gewoon jullie tocht vervolgen.