Espalais - Auvillar - Flamarens 15 km

27 september 2022 - Zoetermeer, Nederland

Na een gezellig en uitgebreid ontbijt met zelfs gebakken eitjes bij Muriel in gite Le Par Chemin zijn we om half negen gaan lopen met redelijk weer, bewolkt en een beetje fris.

Voor vandaag stond er volgens ons boekje een wandeling van 33 km gepland maar we hebben besloten deze op te splitsen in twee korte routes na de lange en intensieve routes van de laatste dagen om lijf en leden wat rust te geven.

Tot Auvillar over een asfaltweg en een stukje klimmen waren we al voor negen uur in het stadje waar we 20 jaar geleden doorheen zijn gefietst. We zijn eerst naar de pharmacie gegaan voor een knieband voor Mieke, zij heeft een beetje last van haar knie.

Daarna het oude centrum bekeken en wat foto’s gemaakt, bij de bakker brood en koeken gekocht en verder gewandeld. Veel over asfalt en soms over glibberige bospaadjes of veldweggetjes. Intussen zijn we de regio van de Garonne uitgewandeld en de regio de Gers ingewandeld. Dit is een streek met veel landbouw, we zien hele lappendekens aan lege akkers met stukjes bos ertussen en hier en daar een boerderij of een dorpje. We passeerden het dorpje Bardigues maar hier was niets van horeca of winkels, wel een openbaar sta toilet, wie dit uitgevonden heeft weet ik niet, maar het blijft ingewikkeld.

In St Antoine sur L’Arrats was wel een restaurantje maar dat was op dinsdag gesloten! Gelukkig hadden we nog heet water en koffiesticks en de lekkere koeken uit Auvillar.

Muriel uit de vorige gite had ons aangeraden om de kasteelgite in Flamarens te nemen. Na een flinke klim over asfalt en veel wind zagen we dit dorp boven op de heuvel liggen met het mooie oude kasteel en ernaast de ruïne van een oude kerk. Op het pleintje ervoor troffen we pelgrim Burkhardt uit Bremen die al een paar dagen gelijk met ons opliep en de eigenaar van de gite.

Gelukkig konden we al terecht in de gite en konden we hier ons broodje opeten en gaan genieten van een rustige middag in een echt oud kasteel. We zijn hier samen met nog iemand de enige gasten, dus echt rustig en een heel groot kasteel voor ons drieen!

En elke keer weer gezellig om de reacties te lezen😘

1. Mieke Maas:
    27 september 2022
    Het blijft iedere keer weer boeiend jouw verhaal te lezen en ik wens je weer sterkte voor morgen
  2. Bert:
    27 september 2022
    Geweldig die over nachtingsplaatsen, wel weinig privacy. Weer een mooie omgeving. Nog veel wandelplezier.😊
  3. Desiree Hoppenbrouwers:
    27 september 2022
    Leuk overnachten in een kasteel.
  4. Hanneke Kean:
    27 september 2022
    Spannend wandelingetje over die brug! Mooi sprei's op de bedden plus een schemerlampje in de gite? Iedere keer een verrassing waar je terecht komt. Geniet ervan.
  5. Henk:
    27 september 2022
    Zo fijn om je verhaal elke dag te lezen An! Het is wel een prachtige tocht die jullie lopen zeg! Kennelijk ook een populaire route, gezien (tot voor kort) het feit dat je onderkomens voor de nacht moest reserveren. Bon route verder!
  6. Els:
    27 september 2022
    Dat komt wel goed daar in het kasteel! Lekker slapen, An... geen gesnurk om je heen!!!
  7. Marianne van der Werff:
    28 september 2022
    En lekker geslapen in het kasteel ? Prachtig daar.
    Veel plezier verder en sterkte voor Mieke met haar knie.
  8. Anneke:
    28 september 2022
    We genieten alle dagen van je verhaal. Zelf staan we in Nederweert waar we tot vandaag miezerig weer gehad hebben. Maar nu zien we de zon weer.Kasteelvrouwen een goede reis verder.