Le Tuc - Moissac - Espalais 25 km

26 september 2022 - Espalais, Frankrijk

Rustige nacht en goed ontbijt in de gite Colibri d’ Espis.

Om acht uur weer klaar voor vertrek en eerst vijf kilometer lopen naar Moissac. Blauwe lucht en een beetje fris en prima wandelweer. Na alle rust en ruimte wandelden we na een uurtje de drukte van Moissac in. Daar hebben we de grote abdijkerk bekeken, de abdij niet want die ging pas om tien uur open en omdat we nog 20 km te gaan hadden, hebben we daar niet op gewacht.
Een kopje koffie en een croissantje en we zijn de stad weer uitgelopen langs de grote brug over de Garonne en langs het kanaal. Na ongeveer 3 km hadden we bij de sluizen van l’Espaglette de keuze, doorlopen langs het kanaal, een lange saaie makkelijke wandeling van 17 km of de GR route volgen die 2,5 km langer was en waar we een aantal keren flink moesten klimmen en dalen tot het hoogste punt van 195 m. We kozen voor de langere variant en werden beloond met prachtige vergezichten maar moesten daar wel wat energie voor gebruiken maar zeer zeker de moeite waard.

Het laatste deel van de route ging weer 3 km langs het kanaal en door het plaatsje Pommevic en nog een eind langs een asfaltweg tot Espalais waar we de Gite Par Chemin vonden waarvoor we gereserveerd hadden. Moe maar tevreden werden we daar hartelijk ontvangen met wat te drinken en kregen we een mooie kamer in het oude huis waar de gite in gevestigd is. Na het douchen konden we alles wat we gewassen wilden hebben in een wasmand doen en dat werd voor ons gewassen en daarna konden we alles aan lijnen in de hal ophangen waar een kachel brandde zodat morgen alles weer lekker droog en schoon is.

Voor het eten was er een kleine bijeenkomst met alle pelgrims met een drankje en een kennismaking en daarna een lekkere maaltijd buiten onder een oude overkapping. Het dessert van chocolade mousse en appeltaart werd binnen geserveerd bij de warme kachel.

De andere pelgrims hadden we al eerder ontmoet en zij hadden ons ook op deze gite gewezen zodat het een gezellige avond werd.

1. Anske wammes:
    26 september 2022
    De verhalen en de foto’s blijven leuk.
    Goed te volgen dankzij jouw kaartje.
    Veel loop plezier verder
    Groeten Anske
  2. Hanneke Kean:
    27 september 2022
    Dapper om de lange route te nemen. 17 km langs een kanaal gaat al gauw vervelen. Altijd leuk om andere pelgrims te ontmoeten die eerder tegen gekomen bent. Veel plezier!
  3. Marianne van der Werff:
    27 september 2022
    Heel fijn om zo mee te wandelen.....zonder alle inspanningen, maar wel de genietingen mee te voelen. Dank alweer, en een mooie dag morgen !
  4. Marian Markesteijn:
    27 september 2022
    Wat kun jij toch mooi vertellen An alsof je een avonturenboekje leest. Fijn idee om gewoon om pad te gaan en te stoppen wanneer je wilt. Zo te horen is er vaak wel genoeg plaats overal. Ook leuk om andere pelgrims te ontmoeten. Geniet ervan. Liefs
  5. Henk Boender:
    27 september 2022
    Moussaka heel herkenbaar voor mij.