Lauzerte - Le Tuc 21 km.

25 september 2022

Lauzerte is echt een prachtig oud stadje boven op een heuvel en het huis waar we vannacht geslapen hebben dateert uit de 12de eeuw. In de loop der eeuwen is er natuurlijk veel aan veranderd maar het zitgedeelte beneden en een groot deel van de muren zijn nog origineel.

Voordat we iets na achten het stadje uitliepen zijn we bij een oud bakkerswinkeltje binnen gelopen voor brood en lekkere koeken voor onderweg want zoals gebruikelijk ook vandaag weinig voorzieningen onderweg.
En natuurlijk blijven we klimmen en dalen, soms over lastige paden en dan weer asfaltweg. In deze streek is er veel landbouw en fruitteelt, we liepen langs grote velden waar de mais of de zonnebloemen al waren geoogst maar soms ook nog geoogst moesten worden. Veel notenbomen, appels, kersen en ook wat druiven. En afgewisseld met rustige bospaden maar weinig tot geen koeien zoals in het begin van onze wandeling.

We passeerden een mooie kleine kapel van st Sermin de Bosc en vonden na twee en half uur lopen een mooi plekje op wat oude boomstammen langs de weg voor een koffiestop.

In het dorpje Durfor Lascapalette was een restaurantje waar we even gerust hebben en koffie hebben gedronken, verder was dit niet zo’n bijzonder dorp dus weer verder. Bij het kerkje van Saint Martin was een bankje en daar hebben we onze lunchpauze gehouden met uitzicht over de heuvels met velden en bossen.

Na 21 km kwamen we bij Gite Colibris d’Espis en daar hadden ze nog genoeg plek voor ons. We werden hartelijk ontvangen met limonade of water en kregen een bed toegewezen op een slaapkamer met acht bedden. We zijn een beetje overmoedig geworden en reserveren niet meer vooraf zodat we de vrijheid hebben om te stoppen wanneer we willen. Er zijn nog vier andere gasten, drie Fransen en een Duitser en we hadden een gezellige en lekkere maaltijd met zijn zessen.

Voor morgen hebben we wel een reservering waar ook de anderen naar toe gaan. We hoorden dat het een mooie gite is en dan hoeven we morgen niet te zoeken naar een slaapplaats!

Vandaag was het bewolkt en een beetje heiig en droog en in de loop van de middag kwam de zon er steeds meer door zodat het weer prima wandelen was!

1. Bert:
    25 september 2022
    Weer een mooi verhaal en ook dito foto's. Niet zo zonnige dag. 😉🌦
  2. Desiree Hoppenbrouwers:
    Mooie omgeving.
  3. Marianne van Uitert.:
    26 september 2022
    Allemaal schilderachtige foto's.En mooie omgeving. Nog veel plezier.
  4. Mieke Maas:
    26 september 2022
    Weer een goed verhaal, ben benieuwd wat het volgende is
  5. Hanneke Kean:
    26 september 2022
    Dank je wel voor de mooie verhalen. Geniet van het weer, hier miezert het al de hele dag.