Lectoure - Lourdes, bus en trein 125km.

30 september 2022 - Lourdes, Frankrijk

Vanmorgen op tijd opgestaan om rustig te ontbijten, op te ruimen en naar de bushalte te gaan. We hadden de bus van 8.22 u naar Auch en hoefden niet ver te lopen,  het gaat nu minder snel en we wilden nog even naar de bakker en waren dus ruim op tijd voor de bus. Omdat het koud was en we op koude stoelen konden zitten, hebben we onze zitlapjes gebruikt om geen koude billen te krijgen maar zijn deze totaal vergeten toen de bus kwam, lekker duf dus!

De rit naar Auch duurde slechts 43 min en in Auch moesten we wachten tot 10.40 u voor de bus naar Tarbes. In de bus is het niet toegestaan om met de chauffeur te praten tijdens de rit maar deze chauffeur slaagde erin tot 12.20 u aankomst in Tarbes aan een stuk door te praten met/tegen de mevrouw die voor ons zat!

In Tarbes moesten we tot 13.39 u wachten op de trein naar Lourdes waar we om twee uur aankwamen. De tarieven voor de bus en de trein zijn hier redelijk laag, we betaalden €4 pp voor de bus en €3.60 pp voor de trein. Daar kun je het hele eind niet voor gaan lopen!😁

We hadden een hotel dicht bij het station en dat was fijn omdat we daar onze rugzakken achter konden laten en rustig richting de Maria grot konden wandelen. Als Mieke eenmaal op gang is, gaat het lopen redelijk maar wel rustig aan.
Op dit moment is het niet zo heel druk met bedevaartgangers, er lopen wel mensen maar er is voldoende ruimte om elkaar niet voor de voeten te lopen. Bij het informatiecentrum in het park hebben we nog een stempel in ons pelgrimspaspoort gehaald als afsluiting van dit wandelavontuur!

Tegen half zes waren we weer in het hotel en konden we naar onze kamer op de begane grond zodat we binnen geen trappen meer hoefden te lopen.

We hebben een poosje rust genomen en zijn tegen zeven uur op zoek gegaan naar een restaurant en dat vonden we dichtbij het hotel. Een Vietnamees restaurant waar we lekker gegeten hebben.

Alles bij elkaar hebben we vandaag toch nog 8 km gelopen met vooral in de middag flinke opklaringen en zon maar wel fris.

1. Bert:
    30 september 2022
    Een andere ervaring dan wandelen😊
  2. Bep:
    30 september 2022
    Het is weer een heel avontuur geweest jammer jullie dat jullie het zo moeten afsluiten. Nog een paar fijne dagen in Lourdes.
  3. Hanneke Kean:
    30 september 2022
    Toch ook weer een belevenis Lourdes! Zo te zien speelt commercie wel een rol hier. Geniet nog even.
  4. Mieke Maas:
    1 oktober 2022
    Het einde komt nu in zicht, geniet nog even van dit avontuur.
  5. Kees en Ria van Hees:
    1 oktober 2022
    Jammer dat jullie voortijdig moeten terugkeren.
    Voorgaande dagen hebben jullie kunnen genieten en dat is belangrijker.
    Voorspoedige thuisreis.