Lectoure, 21 mei 2023. 18 km

21 mei 2023 - Lectoure, Frankrijk

Helaas, geen spoken en geesten of vleermuizen, maar een rustige nacht met vier andere pelgrimdames in de mooie kasteelkamer.

Na een Frans ontbijtje en afscheid van de kasteelheer en zijn hond stonden we om half negen buiten om aan onze tweede wandeldag te beginnen. Het was grijs en fris en een beetje motterig maar niet zo nat dat we onze regenkleding nodig hadden en het was prima wandelweer.

De route volgde grotendeels de doorgaande weg maar wel over graspaden en andere mooie paden tussen de velden, sommige nog leeg of met net opgekomen zonnebloemen, graan of mais, velden met tuinbonen en knoflook, heel afwisselend. In de bermen veel orchideeën en andere voorjaarsbloemen, regelmatig heerlijk ruikende kamperfoelie, hier chevres feuilles genoemd. In Miradoux hebben we een baguette en lekkere koeken bij de bakker gescoord en in het volgende dorp bij de kerk opgegeten.
De bewolking bleef maar de regen stopte en de temperatuur was goed voor een hele mooie en plezierige afwisselende wandeling met een lunchpauze bij een klein watertje.

We waren om drie uur in Lectoure en vonden heel snel onderdak in een oud klooster waar we vriendelijk werden ontvangen en waar nog plaats genoeg was, zoals we ook verwacht hadden. Onderweg hebben we misschien tien pelgrims gezien en zijn er drie tegengekomen die de route tegengesteld lopen.

Dit is een donativo herberg met bed, avondmaaltijd en ontbijt en je bepaalt zelf wat je er voor wilt betalen. De avondmaaltijd was gezellig met vijf Fransen en twee dames die hier als vrijwilliger werken.

1. Mieke Maas:
    21 mei 2023
    Weer een mooie wandel dag, en ik vind het leuk je verhalen te lezen.
  2. Bert:
    22 mei 2023
    Was een mooi en leuk beschreven dag.
  3. Marianne van der Werff:
    22 mei 2023
    Wat is het toch weer heerlijk meegenieten An ! Dankjewel....en bonne route vandaag.
  4. Desiree Hoppenbrouwers:
    Leuk in die kastelen.
  5. Wim:
    22 mei 2023
    Leuk om zo mee te wandelen An ! En die kasteelheer lijkt me ook een goede gastheer.
  6. Hanneke Kean:
    22 mei 2023
    Toch weer een fijne wandeling. Geniet er van!