Flamarans, 20 mei 2023.

20 mei 2023

Vannacht nog bezig geweest met 3400 pelgrims die we onderdak hebben geboden, 1000 bedden bij langs om af te doen, tig keren naar de winterherberg en het bagagehok en alle dagen dezelfde vragen beantwoorden in alle mogelijke en onmogelijke taken. Daarbij weer een gratis verkoudheid en dan is het echt afkicken en onrustig slapen.

Vanmorgen een lekker ontbijt in de zon en een hartelijk afscheid in de gite en om half negen op pad, heerlijk weer en alle tijd omdat we wisten dat er een bed voor ons was in Flamarans. In Auvilar een beetje rondgekeken en door naar Bardigues waar we op een pleintje onze koffie hebben gedronken.In San Anton vonden we een terrasje voor een kopje koffie en een croissantje.

De route gaat deels over graspaden en stukjes rustige asfaltwegen en een glooiend terrein. We genieten van de rust, de vogels en de bloemen en de mooie vergezichten en herinneren ons de plekjes van vorig jaar en ondertussen evalueren we de twee weken in de herberg waar we met veel plezier hebben gewerkt en ons verbaasd over de verschillende pelgrims.

We waren al vroeg in Flamarans en moesten even wachten tot we het kasteel in konden maar werden hartelijk ontvangen met een glas limonade en vanavond een gezellig diner met de andere gasten en wat familie van de kasteelheer en vrouw. Een lekkere maaltijd aan een mooi gedekte tafel met een lekker haardvuur achter ons.

Nu zijn we zelf pelgrims en horen dat het druk is op de route en dat mensen alles gaan reserveren. We hebben besloten om het wel te zien en ons daar niet druk over te maken. Misschien vinden we een bed en misschien niet. We willen gewoon lekker wandelen en zien wel waar we uitkomen. Als het tegen valt kunnen we altijd nog gaan zoeken naar overnachtingsplekken.

we hebben er zin in!😘 en dank voor alle leuke reacties!

1. Mieke Maas:
    20 mei 2023
    Ik wens je veel wandel plezier en mooi weer
  2. Bert:
    👍☺️
  3. Suzanne:
    Veel wandelplezier gewenst voor jou en Mieke 😘
  4. Cocky:
    20 mei 2023
    Ha An, ik heb net al je verhalen achter elkaar gelezen, geeft een prachtig sfeerbeeld... wat doen jullie goed werk daar. En nu tijd voor jezelf. Ga er van genieten.
  5. Bep:
    21 mei 2023
    Geniet van jullie vrijheid om nu zelf weer pelgrim te zijn. Veel wandelplezier en goed wandelweer gewenst.
  6. Claartje:
    Hoi An
    Ik heb al jouw verhalen gelezen en ben erg onder de indruk van jullie energie en hoeveel werk jullie verzet hebben. Wat een goed team. En dan weer meteen op stap nu als pelgrim. Geniet ervan en hopelijk gaat alles goed wat betreft de slaapplekken.
    Succes!!
  7. Els:
    21 mei 2023
    Een nieuw avontuur tegemoet! Veel plezier An, we gaan met je mee!
  8. Desiree Hoppenbrouwers:
    Geniet van het wandelen
  9. Thérèse:
    21 mei 2023
    Na drukke weken en veel belevenissen, ontspannen en lekker aan de wandel met Mieke.
    En hopelijk goed wandelweer. Geniet!
  10. Kees en Ria van Hees:
    23 mei 2023
    An.
    Veel wandelplezier en erg mooi weer.