Espalais, 19 mei 2023.

19 mei 2023 - Espalais, Frankrijk

Vandaag was onze laatste dag in Roncesvalles. Vanmorgen om kwart voor zes uit bed voor de wekdienst samen met Annemarie. Net beneden en nog geen tijd om de lampen aan te doen en de deuren te openen stond er al een boze Italiaanse pelgrim die een kaart voor het ontbijt wilde omdat hij die wel besteld had maar niet had gekregen, helaas waren alle bonnen uit verkocht maar hij bleef aandringen, Annemarie heeft hem snel vijf euro gegeven om van hem af te zijn en wij door konden met ons werk dat net zo onrustig verliep als gisteren de ontvangst van de pelgrims. Gisteren zeker 50 pelgrims doorgestuurd en uiteindelijk nog net een vrij bed gevonden voor een Koreaans meisje die pas tegen acht uur aankwam. Op zo’n dag verloopt alles moeizaam en lijken de pelgrims veel ongeduldiger dan anders.

Vanmorgen ook nog een jongen die zijn paspoort, pelgrimspas en geld kwijt was, alles nagezocht, hele rugzak leeg gehaald en uiteindelijk werd alles terug gevonden in het restaurant waar hij gisteren gegeten had. Iedereen weer opgelucht.

Na het ontbijt en de ochtendschoonmaak moesten we onze kamers leeghalen en alles schoon opleveren voor de nieuwe groep die al vanaf gisteravond hier aan het rondhangen was. Om elf uur de overdracht en na het afscheid nemen van Marisol, Maribel en Pablo en de anderen van onze groep konden we om kwart over twaalf vertrekken naar Espalais waar de Henken ons hebben afgezet om vanaf hier onze wandeling van vorig jaar weer kunnen vervolgen.

Wat een rust na de twee hectische weken in Roncesvalles. Hier is het gelukkig niet zo koud en hadden we buiten een lekkere en gezellige gezamenlijke maaltijd.

Vanavond op tijd naar bed en morgen aan de wandel!

1. Hanneke Kean:
    19 mei 2023
    Wat fijn dat jullie je wandeling van verleden jaar toch gaan lopen. Geniet ervan! Hanneke
  2. Bep:
    19 mei 2023
    Hopen dat je na al dat werken rustige wandel dagen krijgt. Het zijn wel hectische weken geweest met veel leuke en minder mooie momenten. Voor de komende dagen veel wandelplezier.
  3. Anske:
    19 mei 2023
    Hopelijk gaat het wandelen nu wel goed.
    Geniet ervan.
  4. Mieke Maas:
    19 mei 2023
    Ik hoop dat je na die drukke periode fijn kunt gaan wandelen
  5. Adrie:
    19 mei 2023
    Hoi An , wat waren dat 2 weken drukken op naar je nieuwe uitdaging veel wandel plezier 🚶🏼‍♀️
  6. C de Jong:
    Fijne wandeling An
  7. Desiree Hoppenbrouwers:
    Geniet van het wandelen.
  8. Yvonne:
    Ha An,
    Na al die hectische weken hoop ik dat je nog genoeg energie over hebt voor jullie wandeltocht..
    Geniet ervan beide! Veel plezier!
    Lieve groet, Yvonne
  9. Leny:
    20 mei 2023
    Hoi An, geniet vooral van de rust en samen met Mieke nog fijne wandel weken.😍
    Groetjes Leny
  10. Marianne van der Werff:
    20 mei 2023
    En nu zelf weer pelgrim zijn....
    Alle goeds op je pad samen met Mieke !