Le Puy en Velay - Montbonnet. 17 km.

7 september 2022 - Montbonnet, Frankrijk

Ook vanmorgen vroeg uit bed om op tijd voor de pelgrimsmis in de kathedraal te zijn die om zeven uur begon. Gelukkig hadden we een herberg dicht bij de kathedraal maar het was nog een hele toer om alle treden te beklimmen om in de kathedraal te komen. Na de mis kregen we nog een heel verhaal van de bisschop en daarna de pelgrimszegen. In de kathedraal zit een speciale trap onder een rooster in het middenpad waar de pelgrims de kathedraal kunnen verlaten. Voor het verlaten van de kathedraal nog een stempel gehaald en wat foto’s binnen en buiten gemaakt en we konden tegen half negen vertrekken voor onze eerste wandeldag. Het was erg mistig en om de stad uit te komen moesten we flink stijgen dus ook weer een aardige inspanning.

Door de dichte mist hadden we weinig zicht op de omgeving en pas tegen tien uur begon het op te klaren en zagen we het prachtige landschap om ons heen. De wandeling was heel gevarieerd met wat stijgen en dalen en veel kleine paden die soms wat modderig waren door de regen van gisteravond. In Saint Christophe zijn we gestopt om wat te eten en te drinken en een stempel te halen bij de Marie.

Vlak voor Montbonnet was nog een mooie kapel waar we even gestopt zijn om wat te eten en te drinken en een kaarsje aan te steken.

In Montbonnet vonden we het na 17 km welletjes en vonden we een mooie herberg waar ze nog twee plaatsen vrij hadden en ondanks dat het pas kwart over een was, zijn we daar gebleven om onze spieren, voeten en rug weer tot rust te laten komen.

Mooie kamer, lekkere douche en prima bed. En ‘s avonds een lekkere maaktijd samen met 13 Franse pelgrims.

Einde van de middag trok de lucht helemaal dicht en zijn er een aantal regen en onweersbuien overgetrokken maar daar hebben we geen last van gehad omdat we een mooie ruimte binnen hadden waar we konden relaxen.

1. Mieke Maas:
    7 september 2022
    Zo leuk An om jouw reisverhalen te lezen, geniet daar altijd van.
  2. Willemien van der Meer:
    7 september 2022
    Wat prachtige foto's en wat een mazzel de regen en onweer lekker binnen te bekijken.
  3. Bert:
    7 september 2022
    Weer een kathedraal en mooie omgeving
  4. Paula Markus:
    Veel plezier An!
    🤗
  5. Henk Boender:
    7 september 2022
    Hoop dat jullie het morgen droog houden
  6. Marianne van Uitert.:
    8 september 2022
    Fijne tijd in Spanje en veel wandelplezier. Groetjes Dick en Marianne.