Montbonnet - Monistrol 14 km

8 september 2022 - Monistrol-d'Allier, Frankrijk

Na de lichtshow van gisteravond stonden we vanmorgen op met een strakblauwe lucht en een opkomende zon. Na een heerlijk ontbijt waren we om vijf over acht klaar voor een nieuwe wandeldag, opnieuw een korte route.

Het eerste uur liepen we in de zon en licht stijgend en dalend en voor Saint Privat gingen we de mist in die we al in het dal hadden zien hangen. In het stadje hebben we de kerk bekeken en wat van het stadje gezien, helaas in de mist. Hier hebben we een koffiestop gehouden en daarna onze route vervolgd langs drie oude kruisen en over mooie wisselende paden, soms wat asfalt, soms erg ongelijk met boomwortels en grote stenen zodat we goed moesten kijken waar we liepen.

Bij Rochegude, een prachtige plek met de restanten van een toren en een kapel hebben we genoten van het uitzicht, de mooie plek en van onze lunch die we goed moesten afschermen voor de geiten, de haan, de kip en de honden. Daarna volgde een hele lastige en steile afdaling waar we echt heel voorzichtig moesten doen. Gelukkig was de rest van de route beter te lopen en kwamen we rond half twee in Monistrol en hebben we herberg Tsabone opgezocht waar we in de tuin gewacht hebben tot deze om drie uur open ging. Intussen zijn we op zoek gegaan naar overnachtingsplekken voor de komende twee dagen omdat we gemerkt hebben dat het erg druk is met pelgrims en bijna alles volgeboekt. Gelukkig hebben we voor de twee komende nachten onderdak gevonden met een beetje hulp van een medepelgrim.

We zijn nog even het dorp ingelopen om wat te drinken en wat rond te kijken en te zien waar we de route morgen weer kunnen oppakken.

De herberg is een oud gebouw en heel anders dan de vorige, we hebben halfpension en waren heel benieuwd naar de maaltijd en die bleek heel goed en uitgebreid te zijn. En ook gezellig met vier andere pelgrims, ook weer Fransen.

Een mooie wandeldag gezellig afgesloten!

1. Mieke Maas:
    8 september 2022
    Geweldig An, wat een wandeling weer.
    Groetjes Mieke
  2. Bert:
    8 september 2022
    Weer een mooie omgeving en verhaal, top. 🍀
  3. Marianne van der Werff:
    9 september 2022
    Heerlijk om weer mee te mogen lopen vanuit de luie stoel....en te genieten van de mooie beelden.
  4. Desiree Hoppenbrouwers:
    9 september 2022
    Lekker niet te lange wandelingen heb je tijd om goed rond te kijken. Jammer van de mist maar mist beloofd wel vaak later een zonnetje. Mooi gebied. Geniet. Groetjes