Via Podiensis vanaf Le Puy en Velay.

6 september 2022 - Le Puy-en-Velay, Frankrijk

Vanmorgen om zeven uur de deur achter me dichtgetrokken en samen met Mieke naar het station om op tijd in Rotterdam te zijn voor de Thalys van 8.58 u naar Parijs. De trein naar Rotterdam had 10 minuten vertraging en zat bomvol maar we hadden tijd genoeg om de Thalys te halen.

In Brussel moesten we een half uur wachten op de Thalys vanuit Duitsland die door werkzaamheden vertraagd was en daardoor zouden een aantal mensen hun aansluiting missen en daardoor werd het voor ons spannend of wij onze aansluiting in Parijs zouden halen. De conducteur kwam nog even informeren of er mensen waren die nu mogelijk hun aansluiting zouden missen maar voor ons was dat gelukkig geen probleem!

Verder geen vertragingen meer en we arriveerden op de geplande tijd in Le Puy waar het helaas regende en alle pelgrims en wandelaars die uit de trein kwamen, begonnen direct met regencapes in de weer.

Gelukkig viel het met de regen mee en met een beetje zoeken hadden we al vrij snel de door ons gereserveerde herberg gevonden, vlak bij de kathedraal. We hadden bij de boeking ook voor het avondeten en het ontbijt gereserveerd maar het avondeten viel een beetje tegen maar er was voldoende wat wel lekker was dus de rest hebben we laten staan.

Na het eten en genieten van het uitzicht vanuit de herberg zijn we nog even de stad gaan verkennen, heel veel smalle straatjes met grote ongelijke stenen en omhoog en omlaag zodat we toch nog aan bewegen toe zijn gekomen.

Nu even rustig bijkomen van deze reisdag en straks op tijd naar bed voor onze eerste wandeldag morgen.

1. Mieke Maas:
    6 september 2022
    Wacht op je volgend bericht, groetjes mieke
  2. Lijten Marianne:
    6 september 2022
    Ik wens jullie een mooie tijd
  3. Bert:
    Weer een mooie trip
  4. Conny:
    Veel succes An!
  5. Henk Boender:
    6 september 2022
    Heel veel succes An en Mieke.
    Ik ben positief jaloers op jullie.
  6. Chris:
    Lekker weer op pad. Veel plezier 🥳
  7. Ellen:
    6 september 2022
    Fijn, dat jullie goed aangekomen zijn!
    Nogmaals wens ik jullie samen prachtige weken, An en Mieke. 😍
  8. Kees:
    Veel plezier gewenst.
  9. Gerard:
    Weer op pad?! Geniet ervan , hugs
  10. Desiree Hoppenbrouwers:
    7 september 2022
    Gezellige tijd daar zal duimen voor beter weer.
  11. Willemien van der Meer:
    7 september 2022
    Fijn jullie ervaringen weer te lezen, wens jullie een prachtige pelgrimstocht, veel succes.
  12. Hanneke Kean:
    7 september 2022
    Wat heerlijk, weer op reis, geniet ervan
  13. Marianne van der Werff:
    7 september 2022
    Treinvertragingen....regenkleding....slechte maaltijden....de ware pelgrims zijn weer op pad ....levensgenieters door alles heen. Goede wandeltocht samen !
  14. Paulien Hermes:
    7 september 2022
    Wat leuk, samen weer op pad. We wensen jullie heel veel plezier en mooie wanteldagen. Tot waar gaan jullie?
  15. Leny:
    7 september 2022
    Mooie wandel dagen gewenst.

Groetjes Leny