Via Podiensis vanaf Le Puy en Velay.

6 september 2022 - Le Puy-en-Velay, Frankrijk

Vanmorgen om zeven uur de deur achter me dichtgetrokken en samen met Mieke naar het station om op tijd in Rotterdam te zijn voor de Thalys van 8.58 u naar Parijs. De trein naar Rotterdam had 10 minuten vertraging en zat bomvol maar we hadden tijd genoeg om de Thalys te halen.

In Brussel moesten we een half uur wachten op de Thalys vanuit Duitsland die door werkzaamheden vertraagd was en daardoor zouden een aantal mensen hun aansluiting missen en daardoor werd het voor ons spannend of wij onze aansluiting in Parijs zouden halen. De conducteur kwam nog even informeren of er mensen waren die nu mogelijk hun aansluiting zouden missen maar voor ons was dat gelukkig geen probleem!

Verder geen vertragingen meer en we arriveerden op de geplande tijd in Le Puy waar het helaas regende en alle pelgrims en wandelaars die uit de trein kwamen, begonnen direct met regencapes in de weer.

Gelukkig viel het met de regen mee en met een beetje zoeken hadden we al vrij snel de door ons gereserveerde herberg gevonden, vlak bij de kathedraal. We hadden bij de boeking ook voor het avondeten en het ontbijt gereserveerd maar het avondeten viel een beetje tegen maar er was voldoende wat wel lekker was dus de rest hebben we laten staan.

Na het eten en genieten van het uitzicht vanuit de herberg zijn we nog even de stad gaan verkennen, heel veel smalle straatjes met grote ongelijke stenen en omhoog en omlaag zodat we toch nog aan bewegen toe zijn gekomen.

Nu even rustig bijkomen van deze reisdag en straks op tijd naar bed voor onze eerste wandeldag morgen.