Een lange dag.

11 juni 2019 - Roncesvalles, Spanje

Vannacht om kwart over drie ging de deurbel, naar buiten gekeken en niemand te zien. Daarna nog twee keer de deurbel en opnieuw niemand te zien. Heel vreemd en daarna heb ik niet veel meer geslapen en om 5.45 u. liep mijn wekker af om de pelgrims te gaan wekken om zes uur.

De eerste die beneden kwam was de Franse mevrouw die gisteren als laatste incheckte en ze was boos, ze had niet geslapen en de hele Camino deugde niet en ze wilde terug naar Saint Jean Pied du Port met een taxi. Een heel gemopper maar uiteindelijk gaf ze het op en vertrok richting de busstop.

Gelukkig hadden we met de andere pelgrims geen problemen en was iedereen om 8.10 u vertrokken.

Na de schoonmaak en de koffiepauze ben ik met Hans en Hanz een wandeling gaan maken. Volgens buienradar zou het een poosje droog blijven maar dat duurde niet lang. Het bospad dat we volgden was erg nat en modderig en na een poosje moesten we teruglopen omdat het pad te ver afboog. We vonden een pad wat ons naar Burgete leidde zodat we op tijd terug waren voor het middageten.

Mijn vrije middag heb ik gebruikt om mijn blog bij te werken en een beetje te rusten en te slapen.

Vandaag was het uitzonderlijk rustig in de herberg. Slechts 125 bedden bezet van de 219. Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt.

Vanavond hadden we dus ook weer een keer tijd voor een yogasessie en konden we lekker ontspannen.

1. Els:
    12 juni 2019
    Een keertje iets minder pelgrims is ook wel eens lekker!!
    Maar ja.... één persoon kan al heel wat onrust veroorzaken.
    Jullie lossen het op.. wat een team!!
    Veel succes nog deze laatste dagen!!