Jaca, met de bus naar San Juan de la Peña.

22 augustus 2018 - Jaca, Spanje

Slapen blijft net als altijd een punt. We dachten een rustige nacht te hebben in de mooie herberg van Jaca maar dat viel tegen. Dus toch vroeg wakker en uit bed ook al hadden we alle tijd omdat we vandaag met de bus van 9.25 u. naar de kloosters van San Juan de la Peña wilden gaan die hoog in de bergen liggen.

We hadden gezorgd voor eten en drinken omdat er boven bij de kloosters geen restaurant meer open is en we pas met de bus van 18.00 uur terug konden.

De busrit naar boven was al een belevenis op zich, prachtige omgeving en een chauffeur die duidelijk de weg wist want we waren zo boven.

We werden afgezet bij het nieuwe klooster dat intussen ook al oud is en werden vandaar weer met de bus naar het oude klooster gebracht dat iets lager ligt. Een heel oud klooster van ongeveer 1000 jaar oud en gebouwd in en tegen de rotsen. Indrukwekkend om te zien. Na de rondleiding met een Spaans sprekende gids die heel veel vertelde maar waar we weinig van verstonden  konden we weer met de bus naar het nieuwe klooster om ook dat te bekijken.

We zijn naar een uitkijkpunt gelopen waar we een prachtig uitzicht over dit deel van de Pyreneeën hadden en later zijn we nog naar de Ermita San Teresa gelopen maar daar durfden we niet lang te blijven omdat er een onweersbui boven de bergen hing.

Tegen zes uur stond de bus weer klaar om naar beneden te gaan en ook dat ging heel vlot met dezelfde chauffeur. Hij maakte nog een korte stop in het mooie plaatsje Santa Cruz en daarna snel verder naar Jaca.

Bij de supermarkt hebben we boodschappen gedaan en samen met de Braziliaanse Vere de maaltijd klaargemaakt. Na het eten zijn we nog even de stad ingelopen om te pinnen en een kop koffie te drinken maar het viel niet mee om ergens een plekje te vinden in het gezellige en drukke centrum van Jaca.

Dit was een rustdag voor ons maar alles bij elkaar hebben we toch nog 10 km gelopen!

1. Henk Boender:
    22 augustus 2018
    Als ik dit zo allemaal lees krijg ik terplekke heimwee naar de Camino. Vanavond ook nog even naar de documentaire "laat mij maar lopen" gekeken die dat gevoel alleen nog maar versterkte.
  2. Anneke:
    23 augustus 2018
    We zijn weer aangehaakt bij je verslag en genieten er van. En natuurlijk ook van je prachtige foto's.
  3. Agnes:
    Wat een mooie dag!
    Een klooster van 1000 jaar oud is wel heel bijzonder. Genieten jullie maar lekker door!
    Tot volgende week
  4. Leny:
    23 augustus 2018
    Het is weer genieten van je verhalen en prachtige foto's.
    Lieve Groetjes.
  5. Marianne van Uitert.:
    23 augustus 2018
    Hoi An Wij zijn bij een klooster geweest vandaag, daar zat iedereen om 11 uur aan het bierr en hele grote stukken vlees afschuwlijk om te zien. Wij wilden alleen maar koffie. Ook hier van d
  6. Marianne van Uitert.:
    23 augustus 2018
    aag onweer en maar een paar spatten regen.Het koelt wel af.Groetjes .