Ferrol, 20 september 2019.

20 september 2019 - Ferrol, Spanje

Na een lekker ontbijt en een korte wandeling naar het busstation zijn we om half twaalf in de bus gestapt naar Ferrol waar we om een uur aankwamen. Na een beetje zoeken en vragen vonden we het centrum en zijn we op een terrasje neergestreken om te lunchen en uit te zoeken waar we wilden overnachten in Ferrol. Er was een vriendelijke mevrouw die met ons meedacht en ook de eigenaar van het restaurant dacht met ons mee. Via booking.com vonden we een hotel niet ver van de plaats waar we zaten en dat zou een hele goede plek zijn.

We zijn naar het hotel gelopen en vonden inderdaad een prima plek om te overnachten cq slapen en hebben  daar onze rugzakken achter gelaten en zijn de stad gaan verkennen. Ik dacht dat Ferrol een klein vissersplaatsje was maar het blijkt een stad te zijn met 70.000 inwoners en veel bedrijvigheid en een haven en mooie oude, soms erg vervallen huizen.

We vonden bij de haven het startpunt voor onze pelgrimstocht en terwijl we daar wachten onder het genot van een drankje tot de toeristeninfo zou openen raakten we in gesprek met Stanislav uit Slovakije die ook op zoek was baar het beginpunt. Samen zijn we naar de toeristeninfo gegaan om een pelgrimspaspoort te kopen voor de stempels die we nodig hebben om te laten zien dat we echt gelopen hebben.

Stanislav is met ons mee teruggelopen naar het hotel en vond hier ook een kamer en vanavond zijn we met zijn drieën uit eten geweest, heerlijk buiten op een terras midden op straat in een voetgangersgebied in het centrum.

Morgen beginnen we aan onze Camino Ingles!

1. Janny wind:
    20 september 2019
    Leuk joh, dat we zo op deze manier mee mogen wandelen.
    Geniet van alle stappen die je gaat zetten.
  2. Mieke Maas:
    21 september 2019
    Ik zie het allemaal voor me, geniet er van.
  3. Gerda:
    21 september 2019