Weer op pad, Santiago de Compostella, 19 september 2019.

19 september 2019 - Santiago de Compostela, Spanje

Wandeloma An is weer op pad. Ditmaal om de Engelse route te lopen, van Ferrol in het noordwesten van Spanje naar Santiago. En nog twee weken helpen in de herberg in Roncesvalles.

Vanmorgen al vroeg uit bed en om zeven uur in de trein op weg naar Schiphol. Alles verliep redelijk volgens schema en om half drie konden we inchecken in ons hotel San Martin  Pinario net naast de kathedraal. Een mooi oud klooster met speciale kamers voor pelgrims. In Santiago was het heerlijk weer en we hebben rustig de stad verkend en lekker op een terrasje gezeten en gepoogd naar het station te lopen om de treinreis naar Pamplona te boeken maar we liepen totaal verkeerd en hebben uiteindelijk de treinreis via internet geboekt toen we rustig in het park zaten.

We waren van plan om ergens wat te gaan eten toen we zagen dat er op het plein achter de kathedraal een openluchtconcert zou worden gegeven en daar hebben we van mee genoten zittend op de trappen van de kathedraal.

De kathedraal is aan de voorkant  uit de steigers maar aan de achterkant nog niet en binnen staat het vol met steigers en is alles afgedekt met plastic. Er worden nu dus ook geen missen gehouden met de botumeifero. Voor de pelgrims niet zo leuk.

1. Suzanne:
  3. Kees:
    Veel plezier gewenst.
  4. Henk Boender:
    20 september 2019
    Zal wel aan mij liggen Aan, maar ik begrijp het niet helemaal. Gaan jullie eerst hospitaleren en na afloop naar Ferrol?
    In ieder geval een fijne tijd samen met Mieke.
  5. Paula Markus:
    Fantastisch An; veel plezier 😘
  6. Hanneke Kean:
    20 september 2019
    Fijn om weer op pad te zijn. I know the fealing. Heel veel plezier
  7. Ria en Bert:
    20 september 2019
    Goede reis An en succes gewenst !
  8. Leny:
    20 september 2019
    Wat leuk om je weer te volgen An en ik wens je samen met Mieke mooie wandeldagen toe!
    Groetjes,
    Leny