Even een wat rustiger dag.

3 juni 2019 - Roncesvalles, Spanje

Uitslapen kan tot zeven uur en dan rustig op gang komen. Eerst een kopje thee en dan alvast bedden afhalen en afvalbakjes legen. Dat scheelt weer voor na het ontbijt en de wasmachines kunnen dan ook gelijk aan het werk.

Het schoonmaken gaat steeds vlotter en vanmorgen hadden we tijd voor een brandoefening. Altijd leuk om te zien hoe zoiets verloopt, iedereen heeft een mening of idee en ik hoop dat het voor iedereen duidelijk is wat er moet gebeuren in geval van een calamiteit.

Na de heerlijke middagmaaltijd was het vandaag mijn beurt in de wasserij. Niet echt mijn favoriete plek maar het ging goed. Eerst samen met Ali, daarna met Marion en tenslotte samen met Donald. In de wasserij heb je vaak meer tijd om een praatje te maken met de pelgrims die een handwas komen doen en die dan heerlijk staan te flodderen en veel water gebruiken.  Als ze klaar zijn bied ik aan om de centrifuge te gebruiken tegen een kleine vergoeding en ze zijn steeds verbaasd over het resultaat.

Vandaag was het redelijk rustig en hadden we de herberg vol en slechts 11 bedden bezet in de overloop. Het weer is nog steeds mooi en de pelgrims komen dan ook veel gespreider binnen zodat er geen lange wachtrijen zijn.

De avond verliep rustig en na tien uur hebben we nog heel veel plezier gehad met elkaar. Het team loopt lekker en iedereen heeft er veel zin in.

1. Mieke Maas:
    3 juni 2019
    Het is fijn voor jullie als een dag wat rustiger verloopt neem Ik aan want jullie zijn vaak best druk met van alles en nog wat.
    Groetjes mieke
  2. Wim en Miep Opbroek Herkenbosch:
    4 juni 2019
    Hallo An. Wat een heftig begin hebben jullie gehad met die ontvreemdingen in de herberg ! Ik ben blij als ik lees dat het wat rustiger wordt. Ik zag op de foto's dat er niets veranderd is in de wasserij. Miep en ik hopen dat jullie niet te veel problemen zullen hebben. Alle begin is moeilijk. Groetjes oet Limburg