Weersverandering.

4 juni 2019 - Roncesvalles, Spanje

Vanmorgen om kwart voor zes uit bed om samen met Hans de pelgrims uit te zwaaien. Het was heerlijk weer en iedereen vertrok opgewekt voor een nieuwe dag op de Camino.

Na het ontbijt, de schoonmaak en de koffie heb ik wat tijd voor mezelf genomen en na het middageten ben ik samen met Hans naar Burgete gelopen. We waren om zes uur begonnen en hadden een vrije middag.

Ik weet dat er een mooi weggetje is naar Burgete maar ook dit keer kon ik het niet vinden en zijn we een poosje aan het zoeken geweest en vonden we paarden en koeien op ons pad en moesten we uitwijken naar het weiland, uiteindelijk toch maar de bekende weg genomen. In Burgete hebben we in de kerk gekeken die heel koel aanvoelde en hebben we gekeken naar de Correos maar die hebben we niet gevonden.

Op een terras in de zon nog wat gedronken en daar zagen we een soort mist over de bergen komen en zijn we snel teruggegaan naar de herberg. We waren nog niet lang binnen of het begon te stortregenen.

De laatste pelgrims kwamen nat binnen en zorgden voor veel was zodat de wasserij overuren draaide en pas om tien uur dicht ging.

Vanavond naar de pelgrimsmis geweest, ook een soort rustmoment op de drukke dag in de herberg.

Vandaag kwam er een Culemborgse vrouw, lerares van het KWC in de herberg overnachten.  Zij loopt van Vezelay naar Santiago.

Voor morgen wordt er regen voorspeld en 9 graden dus een complete weersomslag!

1. Lijten Marianne:
    5 juni 2019
    Mooi An, hier in Culemborg heeft gespookt gisterenavond. Voor de tuin of terras was het aangenaam⛈ er hangt vandaag een frisse geur. Lekker
    Gr Marianne
  2. Henk Boender:
    5 juni 2019
    Mooie verhalen weer. Ik kijk er elke dag naar uit.
    Hier in Didam hebben we gisteren de zo noodzakelijke regen gehad. Hier was het vrij rustig, maar achttien km verder heeft een valwind in Rheden honderd bomen ontworteld.
  3. Clazien van Leeuwen:
    5 juni 2019
    Zo herkenbaar weer en wat schrijf je toch leuk, goed bezig👍
  4. Janny wind:
    5 juni 2019
    Leuk is dat om te gaan zoeken naar een plek en het alsnog niet kunnen vinden vind je niet?
    Wat een mooie luchten zal dat gegeven hebben als de regen
    zo naar je toe komt.
    succes de komende dagen.
    en hoop dat je kan genieten ondanks alle drukte.
    Janny.