Opnieuw een drukke dag in Roncesvalles.

2 juni 2019 - Soest, Nederland

Vannacht hebben we gelukkig geen boeven in huis gehad en was er niemand iets kwijt. De ochtendspits verliep rustig en om acht uur waren alle pelgrims de herberg uit.

Na het ontbijt konden we aan de schoonmaak en tussen door kwam  er nog een groep pelgrims voor een stempel en toch waren we veel vlugger klaar omdat we alweer een beetje routine hadden.

Na de koffie zijn de dames van de wekdienst gaan wandelen zodat we de middagmaaltijd met zes personen hadden.

Ook vandaag weer prachtig weer en dan komen de pelgrims lekker gespreid binnen. Tegen vier uur begon het drukker te worden en stond er een rij wachtenden en tegen vijf uur waren we vol en moesten we de mensen teleurstellen en vertellen dat er taxi’s zouden komen om hen naar plaatsen te brengen waar nog  wel plaats was.

Om half zeven ben ik met Marion meegegaan voor de yoga en dat was fijn. Even geen drukte en gewoon ontspannen. Daarna eten en terug naar de balie om de dienst over te nemen van Juan P die om half acht klaar is om naar huis te gaan.

De hele avond lopen er nog pelgrims binnen met allerlei vragen, dezelfde vragen van de dag ervoor en van morgen maar dat maakt niet uit want voor deze mensen is het allemaal nieuw.

Vandaag veel werk gehad aan een man uit Taiwan die zijn rugzak kwijt was maar na een paar telefoontjes werd het gelukkig opgelost en werd de rugzak alsnog gebracht.

Een Zuid Afrikaanse vrouw wist me te vertellen dat Jan van Riebeeck in 1650 naar Zuid Afrika was gekomen.

Twee hospitaleros waren getuigen van een spontaan huwelijksaanzoek.

Een pelgrim kwam speciaal naar beneden om de hospitaleros te bedanken voor het mooie werk dat we doen. We horen heel vaak dat mensen blij zijn met de hartelijke ontvangst en de hulp die we bieden als er problemen zijn. Altijd fijn om te horen.

1. Henk Boender:
    3 juni 2019
    Door jouw mooie verhalen heb ik het gevoel, dat ik er weer een beetje bij ben.
  2. Leny:
    3 juni 2019
    Mooi en dankbaar werk An, en je maakt van alles mee!!
    Groeten van uit Friesland.
    Leny
  3. Willemien van der Meer:
    3 juni 2019
    Leuk An om je zo te volgen hoe en wat je de zorg rond de pelgrims beleeft en ook goed voor jezelf te blijven zorgen is ook wel belangrijk wat ik zo lees.
    Lieve groeten.