Estrets - Les Quatres Chemins 17 km.

12 september 2022 - Les Quatre Chemins, Frankrijk

Na een rustige nacht en lekker ontbijt, vanmorgen om half negen op pad. Opnieuw een mooie blauwe lucht met veel vliegtuigstrepen en 12 graden zodat we ons al snel warm liepen.

We begonnen met een stukje asfaltweg maar al snel kwamen we weer op de inmiddels vertrouwde lastige paden met veel stenen maar vandaag was het minder heftig dan gisteren.
Na 7,5 km kwamen we in Aumont Aubrac en daar hebben we de kerk bekeken en een stempel gekregen in ons pelgrimspaspoort en op een terras koffie gedronken. We vonden ook nog een winkel en een bakker zodat we onze lunch bij elkaar konden sprokkelen.

Bij de kerk van La Chaze de Peyre hebben we een lunchpauze gehouden en het kerkje bekeken. De dorpjes waar we door komen zien er verlaten uit en we zien zeer weinig mensen, meestal zijn het pelgrims die passeren.

Omdat we ruim tijd hadden zijn we op een mooi plekje gestopt en hebben daar gewoon een poosje rustig gezeten en wat gelezen.

Tegen drie uur kwamen we bij Les Quatres Chemins waar twee gites waren en waar we gereserveerd hadden in Les Quatres Vents maar waar we bij Quatres Chemins stonden aan de andere kant van de straat!

Dus oversteken en bij de andere gite melden. Ook hier mochten de rugzakken niet mee naar de slaapkamers. Overal hanteren ze andere regels, gisteren gewoon mee naar boven.

In deze gite kon alles in de wasmachine gewassen worden zonder extra kosten maar wel met de was van alle pelgrims tegelijk. We hebben daar dankbaar gebruik van gemaakt omdat we lekker hadden lopen zweten, het was zo’n 28 graden! Zodat we morgen weer lekker fris op pad kunnen.

Elke keer proberen we twee nachten voorui te boeken omdat alles vol leek te zijn maar ook hier waren nog bedden genoeg. We slapen in de gite met vijf andere gasten.

1. Mieke Maas:
    12 september 2022
    Hoi An ik vraag me af in welk gedeelte van Frankrijk jullie zijn, wel weer een mooie trip.
  2. Bert:
    12 september 2022
    Weer mooie foto's en lekker weer.👍☀️
  3. Els:
    12 september 2022
    Genieten An, lekker wandelen en je tijd ervoor nemen. Heerlijk!
  4. Kees en Ria van Hees:
    Ik ben wel wat jaloers.
    Veel plezier verder.
  5. Desiree Hoppenbrouwers:
    13 september 2022
    Goed wandelweer als ik het goed lees.
    Fijne dag