Chanalleiles - Estrets 25 km.

11 september 2022 - Les Estrets, Frankrijk

Strakblauwe lucht en 7 graden. Na een stevig ontbijt stonden we om vijf voor acht weer buiten om aan een nieuwe wandeldag te beginnen. Eerst even een stukje asfaltweg en zoeken naar de route en al snel weer wisselende paden met regelmatig klimmen en dalen, sommige paden met veel grote stenen en boomwortels dus steeds goed opletten.
Bij Domaine le Sauvage na vier km verwachtten we een dorp maar het bleek slechts  een grote boerderij te zijn met een kapel en een herberg, daar zijn we voorbij gelopen in de veronderstelling dat we onderweg nog wel een koffiestop zouden vinden maar vandaag waren er zeer weinig voorzieningen en ook weinig bankjes. We zagen wel een leuk plekje bij de fontein van St. Roch en even later bij de kapel van St. Roch maar beiden lagen op de wind dus ook daar zijn we doorgelopen. Uiteindelijk zijn we op een bospad gestopt en hebben we onze zitlapjes in de berm gelegd en zelf voor koffie en een broodje gezorgd.
Om een uur waren we in St. Alban sur Limagnole en daar hebben we een lekkere lange lunchpauze gehouden.

Daarna was het nog 8,5 km naar Les Estrets. Eerst een flinke klim het dal uit, daarna een flinke afdaling het volgende dal in, gevolgd door een flinke klim het dal weer uit en nogmaals een flinke afdaling het volgende dal in en daar vonden we Les Estrets en de Gite waarvoor we gereserveerd hadden. Elke keer weer een verrassing waar we terecht komen.

We zijn nu met zeven andere pelgrims in een prachtige gite waar we het zweet konden afspoelen onder de douche en onze kleren konden wassen want we hadden het aardig warm gekregen onder de steeds strakblauwe lucht en 25 graden.

Een prima maaltijd met sanglier als hoofdgerecht. (Wildzwijn!). Na de maaltijd kwam de eigenaresse van de gite erbij zitten en kwamen er hele verhalen die we niet helemaal konden volgen vanwege het rappe Frans.

Vandaag ook al vast gereserveerd voor dinsdag omdat we niet het risico willen lopen zonder onderdak te komen.

1. Mieke Maas:
    11 september 2022
    Weer een mooi verhaal An, ik neem mijn petje voor je af.
  2. Bert:
    Zeker weer mooie foto's
  3. Henk Boender:
    11 september 2022
    Mooi om in gedachten met jullie mee te lopen
  4. Marianne van der Werff:
    12 september 2022
    Oef, maar 7 graden in de ochtend.... ? Dat is wel wennen natuurlijk.
    En wat een prachtige heldere lucht ! En pittige bospaden.
  5. Hanneke Kean:
    12 september 2022
    Goede prestatie 25 km op moeilijke dus vermoeiende paden. Dat vergt concentratie. Veel plezier
  6. Desiree Hoppenbrouwers:
    12 september 2022
    Fijn dat het weer nu goed is. Zijn soms wel pittige routes begrijp ik. Veel plezier verder. Groetjes