Saugues - Chanalleiles. 15 km.

10 september 2022 - Chanaleilles, Frankrijk

We beginnen al aardig in het ritme te komen. Om zeven uur de wekker, half acht ontbijt en acht uur klaar om te vertrekken. Ook onze spieren en voeten beginnen te wennen en het dragen van de rugzak gaat ook steeds meer wennen.

Vanmorgen kregen we een lekker ontbijt met stokbrood, omelet, brie, yoghurt en wel vijf soorten jam. Een minpuntje was dat de Gite eigenaar koud water in mijn thermos had gedaan ipv van heet water zodat we op onze eerste koffiestop in La Clauze geen koffie hadden!

De route was mooi afwisselend met soms een stuk asfaltweg maar verder weer mooie paden en vergezichten. Onderweg zijn er op diverse plaatsen mooie picknickplaatsen met WC en vandaag konden we bij een mooie boerderij in Le Falzet terecht voor koffie met huisgemaakt gebak. Een bezoek aan het toilet was bijzonder.

In Chanalleiles zijn we de Gite voorbij gelopen en hebben we bij een restaurant/epicerie een lekkere salade gegeten en genoten van de zon en de rust tot het half drie was en we terug konden naar de Gite du pont, die om drie uur openging.

Hier kregen we hele duidelijke instructies om heel voorzichtig te zijn met kans op de verspreiding van bedwantsen. We mochten slechts het hoogstnoodzakelijke meenemen naar de slaapruimte die we vannacht delen met zes andere pelgrims.
Vandaag weer een korte route met eerst fris bewolkt weer en later meer zon.

1. Mieke Maas:
    10 september 2022
    Weer een aardig stuk gelopen en mooie foto’s
  2. Lijten Marianne:
    10 september 2022
    Oeps bedwantsen, hoop dat die jullie bed voorbij gaan!
    Verder geniet ik van jullie verhalen, foto’s!

Groetjes
  3. Hanneke Kean:
    10 september 2022
    Misschien minder warm dan je in Spanje gewent bent, die hitte is ook niet ideaal. Het lijkt me prima wandelweer. Geniet ervan.
  4. Bert:
    10 september 2022
    Als het lopen niet meer gaat is autorijden nog best te doen met lage benzine prijzen😉