Dag 1 in Roncesvalles.

31 mei 2019 - Soest, Nederland

Vannacht een rustige nacht gehad in hotel La Posada.

Om kwart over zeven de wekker om klaar te staan voor een korte wandeling naar Burgete voor een ontbijtje. We konden heerlijk buiten op het terras in de ochtendzon genieten van ons ontbijt. Nog even het dorp ingelopen en weer terug gewandeld naar Rincesvalles om onze bagage op te halen en op tijd naar de herberg voor de overdracht die vlot verliep. Nadat iedereen instructies had gekregen, konden we ons installeren en klaar  maken voor de gezamenlijke lunch die gezellig en goed verzorgd was in Casa Sabina.

Om twee uur waren we klaar om te beginnen met onze werkzaamheden. Door het mooie weer kwamen de pelgrims rustig binnen druppelen en uiteindelijk was de herberg toch weer vol en moesten we mensen naar de Overloop brengen. De laatste pelgrim was een Hongaarse die net na tien uur nog binnen kwam wandelen.

Vandaag hadden we als jongste pelgrim een klein meisje van 14 maanden en haar broertje van vier samen met hun ouders!

Na een gezellige evaluatie en werkverdeling voor de komende dagen konden we dag tevreden afsluiten!

1. Lijten Marianne:
    1 juni 2019
    Zo de kop is eraf! Geniet van de reuring en het samen zijn! Leuke groep!

Gr Marianne
  2. Henk Boender:
    1 juni 2019
    Wat ziet er dat weer vertrouwd uit