Col de Somport-Villanua, 18 km.

20 augustus 2018

Na een rustige nacht en toch weinig slapen vanmorgen om kwart over 8 na een goed ontbijt weer op pad.

Alles wat we gisteren omhoog geklommen waren, gingen we vandaag weer naar beneden. En ook dat kost veel energie en goed uitkijken. Eerst was er nog wat bewolking maar al snel trok de lucht open en kwam de zon erdoor.

We konden genieten van de prachtige vergezichten in de bergen en genieten van de mooie route met af en toe een klimmetje en verder veel dalen.

In Canfranc Estacion, na 8 km. kwamen we weer in de bewoonde wereld en zijn we gestopt voor koffie met iets lekkers. Hier is in 1928 een stationsgebouw geopend van 241 m lang voor een enkelbaansspoorweg! Megalomaan  gebouw!

Vandaar moesten we een klein stukje over de drukke D330 en even verderop vonden we opnieuw een mooi pad hoog boven de rivier, ook hier is het dal met de rivier de Aragon erg smal.

In Villanua, na ongeveer 18 km vonden we het wel genoeg voor vandaag en vonden we nog net twee bedden in hostel/restaurant Triton. Jose wilde doorlopen naar Jaca maar bedacht zich en kreeg nog een bed op de personeelsafdeling helemaal boven in het gebouw.

Nu sluiten we de dag af met een pelgrimsmenu.

1. Hannie van Londen:
    20 augustus 2018
    Hallo An, ik begin al helemaal te wennen aan je verhalen, heel leuk! Ik heb net even op de kaart opgezocht waar jullie lopen. Nog een heel eind naar Santiago hoor! Succes verder, ik blijf je volgen.
  2. Henk Boender:
    20 augustus 2018
    Ik vind het geweldig wat jullie doen.
    Prachtige foto's en jullie zien er top fit uit.
    Buen Camino
  3. Marianne van Uitert.:
    20 augustus 2018
    Hallo An .Net al je reisverslagen gelezen en de mooie fotos bekeken. Zelf zijn wij nu in Starnberg deze week. Heel mooi weer. Verder nog veel wandelpleizier.Groetjes .
  4. Henk Oude Elferink:
    21 augustus 2018
    An, prachtige foto's. Een hele mooie route en jullie hebben er schitterend weer bij. Geniet ervan.
  5. Wim en Miep Opbroek Herkenbosch:
    21 augustus 2018
    we genieten van jullie verhalen en de prachtige plaatjes