Carral Sergude, 25 september 2019.

25 september 2019 - Carral, Spanje

Na een paar nachten in een herberg en slapen met veel mensen is het heerlijk om weer in een hotel te slapen, een schoon bed en een badkamer voor jezelf met een badlaken om jezelf af te drogen.

Vanmorgen was Mieke al vroeg wakker zodat we toch op tijd buiten stonden om te gaan ontbijten en aan de wandeling te beginnen. Onze spieren en gewrichten beginnen nu een beetje te wennen aan het lopen en dat is wel fijn. We waren de stad nog niet uit of ik kreeg last van een teen zodat er een pleister geplakt moest worden. Het was bijna twee uur lopen voor we de stad echt achter ons konden laten, gelukkig was er een mooi park en later een mooi pad langs de rivier zodat we weinig last hadden van de drukte van de stad.

Tijdens een stop om wat te eten en te drinken ontdekte Mieke dat er een stukje kies was afgebroken en we hopen dat het geen problemen gaat geven.

De route was mooi en afwisselend en omdat we de alternatieve route gekozen hadden was het af en toe even zoeken om de weg te vinden. Op een heel rustige en afgelegen plek vonden we een bakkerij waar we gestopt zijn voor de lunch en daarna zouden we de herberg moeten vinden maar die zagen we nergens en na een tijdje begonnen we toch te twijfelen. Mieke voelde een blaar opkomen en wilde die afplakken terwijl ik rond keek om te zien waar we precies waren en dat bleek twee km voorbij de herberg te zijn. Gelukkig stopte er een auto en de mevrouw was zo vriendelijk om ons naar de herberg te brengen zodat we niet terug hoefden te lopen. De herberg was niet direct als zodanig herkenbaar en we hadden hem geen beiden gezien!

Hadden we gisteren het probleem dat we moesten kiezen uit misschien wel honderd eetgelegenheden, nu was er één, ruim 500 meter van de herberg en hoefden we niet te kiezen want we kregen wat er was!

Vandaag was het heerlijk wandelweer, zon en wolken en een beetje wind en ongeveer 20 graden. In totaal 24 km. gewandeld.