A Coruña, 24 september 2019.

24 september 2019 - A Coruña, Spanje

We hadden een redelijk rustige nacht in de oude herberg in Betanzos waar we met 40 mensen in een zaal sliepen. Tegen zeven uur kwam er beweging en zijn we ook langzaamaan begonnen met opstaan.

Gisteravond laat kwamen we erachter dat de vriend van Suzanne, de zoon is van Gerard, oud collega van Otto, die ik al heel lang ken. Hoe klein is de wereld!

Na het ontbijt op het plein bij de kerk hebben we afscheid genomen van Suzanne, zij wandelt verder naar Bruma en wij hebben de bus van  negen uur naar A Coruña genomen om daar de stad te verkennen. Daar zijn we naar het toeristenbureau gegaan voor informatie over de stad en overnachtingsplaatsen want er zijn hier geen herbergen. Na een kopje koffie zijn we op zoek gegaan en vonden al snel een hostel waar we vriendelijk ontvangen werden en een kamer kregen voor €41. We hebben onze rugzakken daar achtergelaten en zijn naar de boulevard gelopen die bijna om de hele stad heen ligt.

We hebben genoten van de mooie uitzichten over de kust en de stad en zijn naar de 2000 jaar oude Romeinse vuurtoren gelopen en zijn verder over de boulevard gelopen tot we de oude stad zijn ingelopen op zoek naar de  Jacobuskerk en startpunt van de pelgrimsroute. De kerk was dicht zodat we later terug zijn gegaan om een stempel te halen voor ons pelgrimspaspoort.

In een klein restaurantje hebben we vanavond gegeten en hebben nog wat door het oude centrum gelopen en gezien hoeveel drukte er later op de avond nog is en hoe mooi het oude stadhuis in het donker is op het plein.

Vandaag was het heerlijk weer, veel zon, beetje wind en ongeveer 20 graden en hebben we 15 km! gewandeld.

1. Mieke Maas:
    24 september 2019
    Dat was dus weer een fijne dag voor jullie en voor mij ook, Ben vanavond naar een lezing over Guido Gezelle geweest, verwachtte er niet veel van maar het was heel interessant.
    Voor jou een goede nachtrust An en morgen weer fris op. Groetjes Mieke
  2. Gerard:
    25 september 2019
    An, we hebben hier allemaal hartelijk om moeten lachen, wat een ongelofelijk toeval is dit. Ik had niels en suus haar puders de fotoos gestuurd en hen in de waan gelaten dat suus die naar mij had gestuurd. Niels voelde zich een beetje tekort gedaan want hij had er geen eentje gekregen. Ik heb het niet lang voor mij kunnen houden maar heb er wel veel binnenpret van gehad. Moet je voorstellen, ik ga naar jouw reis blog en zie een foto van Suus ernaast. Eerst dacht ik dat ik een scherm met andere fotoos van suus had open staan en toen overviel mij de verbazing. Suus , op haar eerst lange wandeling ontmoet daar in de vreemde jou !! Ik heb zitten ohhh’en en ahhh’en, hoe in de wereld kan dat zo bij elkaar komen. Geniet van je Hospiteren , ik hoop dat je je eigen dingen kunt doen en dat er niet teveel kapiteins op een schip daar zijn, je weet wel... hugs Gerard
  3. Clazien van Leeuwen:
    25 september 2019
    Leuk weer je verhalen te lezen An Heel veel plezier op je tocht en veel werkplezier👍
  4. Lijten Marianne:
    25 september 2019
    Dag An, Mieke en pelgrims onderweg, mooie foto’s en mooie ontmoetingen!
    Geniet!
  5. Henk Boender:
    25 september 2019
    Wat is Spanje toch een mooi land. Ik ben wel net terug maar dankzij je foto's kan ik nog een beetje na genieten.