A Coruña, 24 september 2019.

24 september 2019 - A Coruña, Spanje

We hadden een redelijk rustige nacht in de oude herberg in Betanzos waar we met 40 mensen in een zaal sliepen. Tegen zeven uur kwam er beweging en zijn we ook langzaamaan begonnen met opstaan.

Gisteravond laat kwamen we erachter dat de vriend van Suzanne, de zoon is van Gerard, oud collega van Otto, die ik al heel lang ken. Hoe klein is de wereld!

Na het ontbijt op het plein bij de kerk hebben we afscheid genomen van Suzanne, zij wandelt verder naar Bruma en wij hebben de bus van  negen uur naar A Coruña genomen om daar de stad te verkennen. Daar zijn we naar het toeristenbureau gegaan voor informatie over de stad en overnachtingsplaatsen want er zijn hier geen herbergen. Na een kopje koffie zijn we op zoek gegaan en vonden al snel een hostel waar we vriendelijk ontvangen werden en een kamer kregen voor €41. We hebben onze rugzakken daar achtergelaten en zijn naar de boulevard gelopen die bijna om de hele stad heen ligt.

We hebben genoten van de mooie uitzichten over de kust en de stad en zijn naar de 2000 jaar oude Romeinse vuurtoren gelopen en zijn verder over de boulevard gelopen tot we de oude stad zijn ingelopen op zoek naar de  Jacobuskerk en startpunt van de pelgrimsroute. De kerk was dicht zodat we later terug zijn gegaan om een stempel te halen voor ons pelgrimspaspoort.

In een klein restaurantje hebben we vanavond gegeten en hebben nog wat door het oude centrum gelopen en gezien hoeveel drukte er later op de avond nog is en hoe mooi het oude stadhuis in het donker is op het plein.

Vandaag was het heerlijk weer, veel zon, beetje wind en ongeveer 20 graden en hebben we 15 km! gewandeld.