Betanzos, 23 september 2019.

23 september 2019 - Betanzos, Spanje

De herberg in Pontedeume was heel simpel. Tien stapelbedden op een vide en twee wc’s/douches. Geen keuken en geen plekje om even te zitten. En dat voor €5. Gelukkig was het een rustige nacht en pas tegen zeven uur vanmorgen begon er wat gerommel door de pelgrims.

We zijn de dag gestart met het afscheid van Leon uit Zuid Afrika, hij had veel last van zijn heup en was al aardig op leeftijd en besloot om met de bus terug te gaan naar Santiago. Samen met Suzanne zijn we gaan ontbijten en begonnen daarna aan onze derde wandeldag, nu met heel wisselend weer, beetje herfstachtig, bewolking, buien en veel wind.

De route was mooi en heel afwisselend met veel klimmen en dalen. Voor Miño kwamen we bij een leuk plekje voor een koffiestop en in Miño wilden we stoppen voor een lunch maar daar was het te vroeg voor zodat we wat inkopen gedaan hebben in een supermarkt en onze lunch gebruikt hebben op een bankje in de beschutting van een paar bomen om niet nat te regenen.

Het laatste deel van de route kregen we meer regen en wind en zijn we doorgelopen naar Betanzos om daar naar de herberg te gaan die we gelukkig al snel vonden. Deze herberg is iets groter en hier betaalden we €6. Hier konden we weer een keer onze spullen wassen en drogen.

Mieke en ik zijn de stad ingelopen, een mooie oude stad, zeker een bezoek waard, en een paar kerken in gegaan en daar kwamen we erachter dat er om half acht een mis zou zijn met pelgrimszegen en hebben we Suzanne gebeld om daar samen heen te gaan. Voor haar een nieuwe ervaring.

Na de mis zijn we op zoek gegaan naar een restaurant wat in Spanje nog niet meevalt, er zijn er genoeg maar meestal kun je pas na half negen terecht en we hadden trek en wilden graag wat eerder eten. We vonden een leuk restaurantje en hadden juist besteld toen er iemand naar onze tafel kwam met zijn capuchon over het hoofd zodat we verbaasd opkeken en zagen dat het Stanislav was waar we gisteren afscheid van hadden genomen. Hij was gisteren doorgelopen naar Betanzos en vandaag naar Bruma maar had daar geen onderdak gevonden en was met een paar anderen met een taxi teruggekomen naar Betanzos. Grote verrassing, dus.

We hebben opnieuw afscheid van hem genomen omdat hij morgen weer naar Bruma gaat om vandaar verder te lopen naar Santiago.

Vandaag ruim 20 km gelopen met heel wisselend weer.

1. Cocky:
    23 september 2019
    Fijn om je weer te volgen, An. Ik lees je iedere avond voor het slapen gaan. Een mooie afsluiting van mijn dag. Geniet van je tocht en van de mens en om je heen. Liefs, Cocky
  2. Gerard:
    23 september 2019
    Weet je al wie de vriend van suzanne is?
  3. Marian Markesteijn:
    24 september 2019
    Ik lees ook savonds je verhaal. Leuk om jullie ervaringen mee te mogen maken. Verrassende ontmoetingen .
    Veel wandelplezier samen met je maatje.
    Lieve groeten
  4. Paula Markus:
    24 september 2019
    Fijn om je verhalen te lezen An!
    Krijg er ook weer zin in 😉
  5. Willemien van der Meer:
    24 september 2019
    Fantastisch wat jullie zo samen weer beleven.
    Ook ontspannend te lezen en wens jullie fijne wandeltocht en ook vooral met de mooie ontmoetingen.
    Buen Camino.
  6. Wim en Miep Opbroek Herkenbosch:
    25 september 2019
    An en Mieke. Ik bewonder jullie energie en inspanning. Prachtige verhalen en mooie foto's, ik en Miep lezen elke dag jullie verhaal! Zorg dat er genoeg energie overblijft om te hospitaleren. Groetjes