Pontedeume, 22 september 2019.

22 september 2019 - Soest, Nederland

Ondanks dat de herberg bijna vol was, was het een rustige nacht zonder snurkers. Tegen half zes begonnen de eerste pelgrims al weer te rommelen terwijl het pas rond acht uur licht begint te worden.

Wij zijn na een eenvoudig ontbijt tegen half negen gaan lopen en deze keer voegde Suzanne uit Utrecht zich bij ons groepje zodat we vandaag met zijn vieren gelopen hebben.

De route was mooi en afwisselend met uitzichten over het water en soms liepen we over asfalt maar ook vaak mooie landelijke paden en bospaden. Op een industrieterrein vonden we een restaurantje waar we een koffie stop hebben gehouden en bij Cabañas hebben we een stukje alternatieve route genomen die flink omhoog ging en waardoor we weer een paar mooie vergezichten hadden.

Rond  een uur kwamen we in Pontedeume waar we de herberg hebben opgezocht en waar we ons hebben ingeschreven en onze rugzakken hebben achtergelaten.

We zijn de stad ingelopen en vonden en restaurantje waar we een stevige lunch hebben gebruikt en daarna hebben we afscheid genomen van Stanislav. Hij moet woensdag in Santiago aankomen want ‘s avonds gaat zijn vlucht terug naar huis zodat hij vandaag nog 20 km extra wilde lopen.

Wij zijn naar de herberg gegaan om lekker te douchen, wat kleding te wassen en te relaxen.

Aan het eind van de middag hebben we nog wat rondgewandeld en wat gedronken en verder niet veel meer gedaan.

Vandaag was het prima wandelweer met wat bewolking en zon en slechts een bui tijdens de lunch.

17 km gewandeld plus nog wat extra door Pontedeume.

1. Mieke Maas:
    22 september 2019
    Weer een goeie dag gehad An.
  2. Marianne van der Werff:
    23 september 2019
    Wat een prachtige beelden An ! En een gezellige zwaankleefaan. Geniet verder en wij met jou. ...
    Liefs
    Marianne van der Werff
  3. Gerard:
    23 september 2019
    An, vraag eens aan Suzanne wie haar vriend is, ze komt mij zo bekend voor....
    Fijne reis!!