Uarte Cize, 3 mei 2023.

3 mei 2023 - Urarte, Spanje

Na een rustige nacht vanmorgen om half acht weer de weg op voor de 600 km naar Saint Jean Pied du Port.

Gedeeltelijk over tolwegen maar ook over  N wegen met mooie uitzichten over de gele velden met koolzaad en nog lege akkers en een deel door het saaie Les Landes. Met een paar stops waren we om drie uur in Uarte Cize, naast Saint Jean, bij het hotel wat Henk T voor ons geboekt had. Een mooi oud hotel met zwembad maar wat helaas nog niet klaar was voor de zomer omdat ze hier vandaag pas de eerste warme dag hadden met ineens 31 graden.
We hebben ons een beetje opgefrist en zijn het warme en drukke Saint Jean ingelopen, eerst wat gedronken en daarna naar het pelgrimskantoor voor een stempel in ons pelgrimspaspoort en een kaarsje opsteken in de oude kerk.

We zijn  weer terug gelopen naar ons hotel en hebben een poosje in de tuin bij het zwembad gezeten en de mevrouw van het hotel heeft geprobeerd om een foto van ons te maken, met wisselend succes, en zijn later een pizza gaan eten.

Nog een poosje genoten van de heerlijke avond met prachtig uitzicht op de zonsondergang boven de Pyreneeën en een praatje met twee Nederlandse fietspelgrims uit de buurt van Uden.