Roncesvalles, 28 juni 2022.

28 juni 2022 - Roncesvalles, Spanje

Gelukkig vannacht beter geslapen en niet veel gehoest. Toch vroeg wakker maar omdat we nog niet met de groep mogen ontbijten verplicht tot na negen uur op mijn kamer blijven. Niet iedereen in de groep is er gerust op dat we niet meer besmettelijk zijn dus houden we ons aan de regels en de afstand. Na het ontbijt en het opruimen in de keuken ben ik met Marion een kleine wandeling gaan maken, gelukkig voelt zij zich ook weer een heel stuk beter. We hebben op het terras van Casa Sabina koffie gedronken maar wel op afstand van de groep. Onze warme maaltijd konden we ophalen bij Casa Sabina maar dat liep niet helemaal goed. We kregen alleen het door ons bestelde hoofdgerecht, keurig gereserveerd op een groot bord zodat Marion moeite had om het mee te brengen naar de herberg, en niet het voorgerecht en het toetje. Gelukkig was het hoofdgerecht voldoende voor ons zodat we geen honger hoefden te hebben. Ook dit keer “ zoals verwacht loopt alles anders”!

Omdat Marion zich weer veel beter voelde konden we vanmiddag de wasserij met zijn drieen doen zodat we af en toe een korte pauze hadden want van drie tot zeven beneden in de kelder in de wasserij bezig te zijn, is best wel lang. Het was vandaag gelukkig weer heel mooi zonnig weer en dan komen veel pelgrims een handwas doen en heb je tijd om een gesprek met ze te hebben en dat is dan weer heel leuk. Mensen uit Italie, Spanje, Duitsland, Zweden, Belgie, Zuid Korea, dus weer een babelonische spraakverwarring.

Om zeven uur mochten wij gaan eten, dan waren de anderen weer weg uit de huiskamer en hadden wij alle tijd om rustig te zitten en te eten. Gelukkig zorgen ze wel goed voor ons. Na het eten ben ik met Marion nog even naar de wasserij geweest voor de laatste wasjes die nog in de drogers zaten en daarna hebben we een korte avondwandeling gemaakt. Alles heeft zijn positieve kanten, zelfs als je positief getest bent!

We hebben nog even een patxaran, soort likeurtje gedronken en hebben tegen tien uur de huiskamer vrij gemaakt voor de anderen en hebben we ons terug getrokken op onze kamers en hopen vannacht weer goed te slapen om er morgen weer tegen aan te kunnen.

Ik ben heel blij met alle lieve reacties. Als ik weer thuis ben, ga ik persoonlijk reageren.

lieve groeten en welterusten.

1. Bert:
    28 juni 2022
    Mooie omgeving.
  2. Clazien van Leeuwen:
    29 juni 2022
    Allemaal zo herkenbaar waar je over schrijft (behalve de Corona hoor 😄) De omgeving, eten waarbij ik de gezellige huiskamer weer voor mij zie, restaurant en natuurlijk de wasserij👍Het allerbeste en ondanks Corona blijven genieten
  3. Leny:
    Wat fijn te lezen dat het weer beter met je gaat !! Groetjes Leny
  4. Lijten Marianne:
    29 juni 2022
    Hoi An, lees je verhalen. Het is idd anders dan je eerdere keren dat je in Roncevalles was. Gelukkig is de omgeving het zelfde en kun je daar van genieten. Ton en ik maken ons op voor de laatste dagen in Roccadeterighi en rijden dan terug naar huis
    Ondanks de C werk ze met de anderen, weliswaar gebroken… lieve groet
  5. Ria en Bert:
    29 juni 2022
    Fijn dat het beter met je gaat An!
    Heel veel lieve groeten van Ria en Bert
  6. C de Jong:
    29 juni 2022
    An wat sneu voor je dat het zo loopt.
    Lieve groeten van Corry en Wim
  7. Bep:
    29 juni 2022
    Hopen dat gauw verder opknapt en dat er niet teveel besmettingen bijkomen. Geniet van de reis ondanks de corona. Groetjes Bep.
  8. Marianne van der Werff:
    29 juni 2022
    Wat een superpech An, dat je nu corona moest oplopen....niet ernstig gelukkig, maar het buiten de groep geplaatst (moeten) worden is natuurlijk minstens zo vervelend.... En met jouw kunst om te kunnen "omdenken" maak jij er wel weer wat moois van. Bewonderenswaardige energie.
    Alle goeds voor jou/jullie toegewenst !
    (Ik kwam je dagboek vandaag pas op het spoor, na berichten van de wandelmaatjes....NB in de SPAM....Maar vanaf nu ga ik je dagelijks volgen !)
  9. Kuin:
    29 juni 2022
    veel plezier herstel maar vlug.
  10. Janny wind:
    29 juni 2022
    Fijn om te horen dat het weer wat beter gaat.