Roncesvalles 27 juni 2022.

27 juni 2022 - Roncesvalles, Spanje

Na heel onrustig geslapen te hebben en elke keer mijn dekens kwijt te zijn geweest moest ik vanmorgen “verplicht” op mijn kamer blijven tot de anderen klaar waren met het  ontbijt zodat de intussen drie positief geteste mensen na negen uur konden ontbijten. De ochtend hebben we heel rustig doorgebracht, het was regenachtig  en mistig dus wandelen was ook geen optie. We zijn niet meegegaan naar het restaurant om koffie te drinken en te eten, gelukkig konden ze wel wat eten voor ons meebrengen maar het gerecht wat we gekozen hadden viel een beetje tegen. Gebakken eieren met stukjes worst en frietjes, een beetje vreemd voorgerecht!

Na het eten zijn Rudy en ik naar de wasserij gegaan en hebben daar gezellig 21 wasjes weggewerkt en leuke gesprekjes gehad met de handwaspelgrims, die we de droogzwierder van harte aanbevolen en waar ook dankbaar gebruik van werd gemaakt.

Om zeven uur hebben de deur van de wasserij achter ons dicht gedaan en zijn we naar de huiskamer gegaan waar Ali en Hanz nog zaten te eten en kregen we een lekkere pastasalade met een glaasje witte wijn. En hebben we even de dag doorgenomen. Het voelt vreemd om een beetje buiten het hele herberg gebeuren te staan maar we proberen er het beste van te maken. Volgens de Spaanse regels mag je gewoon werken als je positief getest bent, wel met mondkapje en de nodige hygiene maatregelen als handen wassen en anderhalve meter afstand en in de wasserij is dat goed te doen.

Marion voelde zich nog niet lekker genoeg om iets te doen zodat zij zich op haar kamer heeft teruggetrokken en hoopt door nu echt rust te nemen snel weer mee kunnen doen.

Ook Rudy en ik hebben ons nu terug getrokken op onze kamers om weer rust te nemen en aan te sterken voor morgen. Gelukkig blijft het bij een flinke hoest verkoudheid en geen andere klachten, nou ja een beetje vaag malaise gevoel.

1. Mieke Maas:
    27 juni 2022
    Hou je haaks An en ik hoop dat er wat meer variatie voor je komt.
  2. Bert:
    27 juni 2022
    Goed dat je je rust neemt om het uit te zieken.
  3. Leny:
    27 juni 2022
    Hoi An, dat je nu daar corona moet krijgen vervelend maar ik hoop dat je snel opknapt en je nog mee kan werken, sterkte en groetjes,
    Leny
  4. Nolly Jansen-Tempels:
    27 juni 2022
    Hallo An, dat is weer eens een heel andere ervaring. Fijn dat je niet de enige bent. Ik ken hier ook al 5 mensen die ook hoesten en keelpijn hebben naast koorts. Ik wens je snelle beterschap. Hartelijke groeten.
    Nolly
  5. Hanneke Kean:
    27 juni 2022
    Dapper hoor toch wasjes draaien. Beterschap!
  6. Henk Boender:
    27 juni 2022
    Beterschap voor jou en de anderen
  7. Peter Kraaijkamp:
    28 juni 2022
    Wat een leuke verhalen weer An. Leuk om de fotos te zien.
    Zorg goed voor je zelf, en beterschap voor iedereen
  8. Henk Oude Elferink:
    28 juni 2022
    An en de andere positivo's , ik hoop dat jullie snel herstellen en er geen klachten aan over houden.