Roncesvalles, 11 mei 2023.

13 mei 2023

Vanmorgen om kwart voor zes de wekker om samen met Mieke de pelgrims uit te zwaaien en met verbazing gekeken hoe alle hutkoffers weer naar het bagage hok werden versleept,  geluisterd naar het verhaal van een Franse mevrouw die vannacht een Amerikaanse pelgrim heeft binnengelaten die zich buiten had gesloten om een sigaret te roken en op de deur stond te bonken omdat hij de bel niet kon vinden en daarmee een heleboel pelgrims wakker had gemaakt. Wij slapen aan de achterkant en hebben er niets van gehoord. Het gebeurt regelmatig dat pelgrims zich buiten sluiten om midden in de nacht te gaan roken en daar worden we niet blij van!

Na de lunch hadden we een vrije middag en hebben we eerst wat gerust en daarna nog een kast met oude lakens weer netjes opgeruimd want het was geen lekker wandelweer, en voor onze groep pannenkoeken gebakken die gelukkig goed in de smaak vielen.

Verder weer leuke contacten gehad met de pelgrims en ze kunnen helpen met allerlei problemen. Een pelgrim was op de sluiting van zijn rugzak gestapt waardoor de sluiting gebroken was maar met de hulp van vier hospitaleros kon dit provisorisch hersteld worden, een pelgrima uit Nieuw Zeeland was haar kettingen kwijt maar die bleken tussen haar kleren in de was te zitten. Morgen wordt er weer regen verwacht en we hebben een aantal pelgrims aan regencapes en hoezen kunnen helpen uit de bak van gevonden voorwerpen en zo gaat het maar door.

Vandaag een natte dag dus veel natte pelgrims in de wasserij, dus ook daar drukte en ook vandaag weer meer pelgrims dan bedden en een flink aantal reserveringen die niet zijn komen opdagen, heel sneu voor de vermoeide natte pelgrims die we door moeten sturen.
Vandaag hadden we weer een caballogrino, een pelgrim met paard, bicigrinos, fietspelgrims, turigrinos met koffers en gelukkig ook weer veel perigrinos die gewoon lekker met hun rugzak over de berg komen wandelen.

De sfeer in de groep is heel goed en ‘s avonds komen de verhalen over alle bijzondere ontmoetingen en is het snel laat voordat we in bed liggen!

1. Mieke Maas:
    13 mei 2023
    Je hebt amper tijd om je te ontspannen, sterkte ermee
  2. Marianne van der Werff:
    13 mei 2023
    Klinkt heel fijn en plezierig wat je beschrijft An !