Hospitaleren in Roncesvalles

20 september 2023 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Vanmorgen om 5.30 u de wekker, nog wat laatste spulletjes en een ontbijtje en om 6.18 u de trein van Culemborg naar Rotterdam om daar in de Thalys van 7.48 u te stappen om vandaar naar Zuid Frankrijk te gaan.

Op Gare du Nord ontmoette ik Paulien en Angelique die in dezelfde trein zaten en Cor die via een andere route naar Parijs was getreind.

We hebben de metro genomen en bij Gare Montparnasse  de tijd genomen om een luchtje te scheppen en een broodje te eten voor we weer verder zijn gereisd naar Bayonne waar we moesten wachten op de trein naar Saint Jean Pied de Port. Er waren zoveel pelgrims dat de trein overvol was en er een bus werd ingezet en dat was toch wel prettiger dan een uur in een overvolle trein. Om even na zes uur werden we keurig bij het station van Saint Jean afgezet terwijl de bus al een rondje door het stadje had gemaakt en ons daar had kunnen afzetten. Dus toch een wandeling van het station naar het centrum waar we gereserveerd hadden in de herberg Le Chemin vers L’etoile. Hier werden we vriendelijk ontvangen en kregen we bedden toegewezen, allemaal bovenbedden en dat vonden Paulien en Angelique niet zo fijn!

we hebben ons geïnstalleerd en zijn het stadje ingelopen om wat te gaan eten. Vandaag was het hier nog een hele warme dag en we konden lekker buiten op een terras eten.

We slapen in een vrij kleine kamer met mensen uit Canada, de VS, Spanje en Duitsland, dus gelijk een leuke mix van nationaliteiten. En morgen gaan ze allemaal aan de wandel en wij ook!

1. Mieke Maas:
    20 september 2023
    Ik vind het zo leuk om je verhalen te lezen en ik wens je een fijne tijd daar.
  2. Clazien van Leeuwen:
    20 september 2023
    Super dat je weer gaat wandelen Hoeveelste keer is het? Heel veel succes en ik ga je volgen, heel leuk weer👍👍
  3. Bert:
    Veel plezier 😀
  4. Leny:
    20 september 2023
    Een lange reisdag An en nu lekker slapen.
  5. Paula Markus:
    20 september 2023
    Hoi An, wat leuk om weer je verhalen te mogen lezen!
    Super leuke foto’s!
    Veel plezier 🤗
  6. Mirjam:
    20 september 2023
    Weer leuk om te volgen; wandel-ze!
  7. Anske wammes:
    20 september 2023
    Leuk je verhalen weer te lezen en foto’s te zien.
    Veel plezier
  8. Marianne van der Werff:
    21 september 2023
    Heel fijne wandeling vandaag !
    En fijn om je verhalen weer te volgen.
  9. Kees:
    Prettig wandeling gewenst.
  10. Adrie:
    21 september 2023
    He An , fijn dat de reis tot nu toe goed is verlopen. Vandaag een mooie wandeling.
  11. Hannie van Londen:
    21 september 2023
    Ik wens je weer een hele mooie tijd An, geniet ervan!
  12. Henk Boender:
    Succes An
  13. Conny:
    21 september 2023
    Tjonge, alweer op pad. Veel succes en ik verheug me al op de verslagen van je wederwaardigheden.
  14. Desiree Hoppenbrouwers:
    Veel wandel plezier.
  15. Thérèse:
    21 september 2023
    Wandel ze An en wens je weer fijne weken!
    Groetjes!
  16. Bep:
    21 september 2023
    Fijn dat de reis goed is gegaan. Veel plezier met wandelen en het werk in de herberg.
  17. Yvonne:
    21 september 2023
    Het feest kan weer beginnen An!
    Plezierige tijd in Roncesvalles! En natuurlijk met al het wandelen.
    Veel liefs!
  18. Josée van Schaik:
    22 september 2023
    Fijne reis en veel wandelplezier!