Bayonne, Frankrijk.

14 juni 2019 - Bayonne, Frankrijk

Vanmorgen met acht man/vrouw sterk de pelgrims uitgezwaaid en voor de laatste keer de bedden geschuierd en de vloeren gestofzuigd. Onze koffers ingepakt en onze kamers schoongemaakt. De huiskamer geveegd en gemopt en om elf uur naar de bibliotheek voor de overdracht. Iedereen was op tijd klaar en de nieuwe groep was ook om elf uur aanwezig. Dit was een groep met ervaren hospitaleros en de overdracht verliep vlot en gezellig.

Na de gezamenlijke maaltijd hadden we nog voldoende tijd om Hans en Henny uit te zwaaien en voor een kopje koffie bij Casa Sabina. Ali, Marion, Donald en ik werden bij de bus uitgezwaaid door Henk en Hanz en een van de trouwe taxichauffeurs. Tot Saint Jean zat de bus nog redelijk vol en tot Bayonne slechts zes passagiers en was het lekker rustig zodat we even de ogen konden sluiten en uitrusten. In Bayonne hebben we afscheid genomen van Donald, hij had vanavond de trein naar Parijs en wij vonden al snel ons onderdak in Bayonne bij Veronique, een bijzondere  dame die uitgebreide voorzorgsmaatregelen neemt tegen de bedwantsen. We kregen een kopje thee aangeboden in haar huiskamer samen met een Engelse pelgrim. We mochten alleen Engels of Frans spreken zodat ze kon verstaan waar we over praatten. We kregen een kamer voor vier personen en vanavond laat komt er nog een pelgrim.

We zijn naar de kathedraal gegaan die precies tegenover ons verblijf staat en op een terrasje hebben we onder een parasol in de regen en glas wijn gedronken.

Ondanks al het eten van de afgelopen twee weken, kregen we toch weer trek en zijn we op zoek gegaan naar een leuk plekje om wat te eten.

Nog een nachtje slapen en dit avontuur zit er weer op!

Iedereen bedankt voor de leuke en lieve reacties.😘😘😘

1. Henk Oude Elferink:
    15 juni 2019
    An, bedankt voor je mooie verhalen. Goede thuisreis. Lfs Henk
  2. Clazien van Leeuwen:
    15 juni 2019
    Bedankt An Was weer erg leuk aan je verhalen te horen👍