Roncesvalles, 9 mei 2023.

9 mei 2023 - Roncesvalles, Spanje

Vanmorgen op tijd uit bed om mijn verhaal te schrijven, mijn Duolingo bij te houden en lekker te douchen voordat ik ben begonnen aan een nieuwe dag in de herberg.

De ochtendschoonmaak verliep vlot en om elf uur stond Don Valentin klaar voor een rondleiding door het museum en de bibliotheek,  Agnes, Annemieke en ik wilden wel mee, de anderen gingen koffie drinken. Voor Annemieke was het de eerste keer en voor ons de zoveelste keer maar we blijven ons verbazen over alle kostbare voorwerpen die hier zijn in het museum en in de bibliotheek.

Na de rondleiding nog een glaasje Patxaran met Don Valentin en daarna snel door naar het restaurant voor de warme maaltijd.

Intussen was het gaan regenen en bij terugkomst in de herberg stonden er al heel veel pelgrims in de hal te wachten. Het was mijn beurt om te beginnen in de mostrador voor het inschrijven en als het zo druk is, voelt het een beetje vervelend als het niet snel gaat, gelukkig hebben de meeste pelgrims geduld en wachten ze rustig op hun beurt. Ons systeem van de vorige dagen lukte vandaag niet helemaal maar dat is dan maar zo.

Een deel van de middag in de wasserij gewerkt en af en toe een praatje gemaakt met de pelgrims die hun wasje komen doen.

Verder vandaag niet zoveel spannende dingen en ook niet helemaal vol.

1. Bert:
    👍🌦
  2. Mieke Maas:
    9 mei 2023
    Bezig, bezig, je blijft maar doorgaan, knap An
  3. Ria en Bert:
    Hallo An,
    Wat genieten we weer van je leuke verhalen en je mooie foto’s.
    Veel succes en plezier met deze reis.
    Lieve groeten, Ria en Bert
  4. Marian Markesteijn:
    Hoi An
    Leuk om je verhalen weer te volgen. Zo reis ik toch een beetje mee.
    Je bent best een bezige bij 🐝 daar.
    Fijn dat het allemaal weer kan en mag.
    Geniet ervan .
    Lieve groet Marian
  5. Gerard:
    10 mei 2023
    Hallo An , tu es la ! Y Duolingo es muy bien, muy interesante. Kan je nog steeds verder met duolingo of ben je weer opnieuw begonnen? Wij zitten nu in Canada, komen midden juni weer terug naar NL. We lezen en reizen weer mee, leuk.
    Buena suerte con el trabajo y nos vemos en el verano en los Países Bajos.
    Groetjes
  6. Dick de Leng:
    10 mei 2023
    Hoi An,
    Bedankt voor dat we weer een dagje konden proeven, toch een hele klus die de ene keer dan lekker vlot gaat en de andere keer veel geduld vraagt
    Hartelijke groet,Dick