Van Sorges naar Perigeux

19 mei 2025 - Périgueux, Frankrijk

Vanmorgen vroeg  werden we opgeschrikt door de luiken die begonnen te klapperen in de wind, een voorbode van een weeromslag. Op dat moment was de lucht nog vrij helder met mooie roze kleuren van de zonsopgang maar de eerste druppels begonnen al te vallen. Snel de luiken vast gezet en weer terug in bed. Ineens hadden we geen haast meer om vroeg te vertrekken en zijn we om half acht rustig gaan ontbijten.

Gelukkig werd het tegen half negen weer droog en zijn we toch maar op pad gegaan, eerst naar de supermarkt voor kaas, brood en kiwi’s en daarna op pad. 
Tot half elf bleef het droog en konden we heerlijk wandelen en genieten van de omgeving, toen begon het eerst een beetje te druilen maar later echt flink door te regenen en zoals steeds was er onderweg geen plek om te schuilen. Tot we bij een parkeerplaats een houten hok zagen en stemmen hoorden, hier kwamen we Belg Etienne weer tegen die intussen Nederlander John op zijn pad had gevonden. Zij maakten weer plaats voor ons zodat we een droge plek hadden voor een koffiestop, pelgrim Pascal is doorgelopen en die hebben we helaas niet meer gezien. Onze plek in het hok werd weer ingenomen door twee Franse pelgrims die we eerder in La Coquille hadden getroffen. Kort daarna werd het weer droog en konden we weer lekker ons pad door het bos volgen. Later vonden we nog een soort bankje bij een informatiebord over wandelroutes voor onze lunchstop!

Ondanks of dankzij de regen was het vandaag heerlijk wandelen, niet meer zo warm maar toch aangenaam en we volgden een route dwars door Fôret de Lanmary een groot bosgebied tussen Sorges en Perigeux. 
Net voor Perigeux begon het weer even flink te regenen en moesten we even zoeken naar ons overnachtingsadres in Rue Gambetta in Perigeux.

Hier troffen we de andere pelgrims van vandaag en hebben we een gezellige en lekkere avondmaaltijd gehad met weer veel TGV Frans!

Vandaag ongeveer 23 km gelopen, twee uur regen, veel bewolking en verder 20 graden.

Foto’s

6 Reacties

  1. Bert:
    19 mei 2025
    👍😊
  2. Claartje:
    19 mei 2025
    Lekker stoer onderweg. Hopelijk blijft de temperatuur aangenaam.
  3. Chris:
    19 mei 2025
    lekker zo'n verfrissing op de dag - 2 uur op de gehele dag valt ook wel weer mee.
    geniet ervan!
  4. Els:
    20 mei 2025
    Lekker verfrissende buitjes, je ruikt de natuur!
    Veel plezier nog!!
  5. Dick:
    20 mei 2025
    Weer een leuk verhaal, en nog veel mooie natuur onderweg !
  6. Marianne van der Werff:
    20 mei 2025
    Een afwisselende dag, met de buien en de ontmoetingen met je medepelgrims....en leuk natuurlijk de stralende gele Morgenster...en verderop jullie stralende koppies samen op de foto....Dank voor al je verhalen An, en geniet verder van je reis !