Alweer vrijdag, een week voorbij.

7 juni 2019 - Roncesvalles, Spanje

Vannacht heeft het nog veel geregend en gewaaid en vanmorgen om zes uur was het ook nog nat buiten zodat veel pelgrims zich flink inpakten in grote poncho’s wat altijd een apart gezicht is.

Na wat aansporing her en der slaagden we erin om toch weer iedereen tegen acht uur buiten te hebben. Een Koreaanse mevrouw was haar slipje kwijt wat weer gevonden was in de schone was van een andere pelgrim en zij was helemaal gelukkig en kon vertrekken met slipje. Een paar sokken hadden minder geluk die bleven eenzaam achter op de balie.

Op de derde verdieping liepen ze vanmorgen vertraging op doordat een Nederlandse mevrouw problemen had met haar telefoon en Donald heeft haar kunnen helpen en om hem te helpen was bijna de hele groep bezig op de derde verdieping om toch op tijd te zijn voor de koffie van elf uur.

Na het middagmaal nu in La Posada  kon ik aan mijn vrije middag beginnen. Ik ben naar de Ibañeta pas gewandeld en heb daar genoten van het uitzicht en mijn blog bijgewerkt. Terug in de herberg ben ik kaarten gaan kopen en heb ik samen met Hans gekeken bij de bordas. De bedden zijn nog gewoon opgemaakt en worden niet meer gebruikt.  Daarna was ik al weer snel bezig met de pelgrims.

Ook vandaag waren alle bedden bezet en moesten er mensen doorgestuurd worden. Verder hadden we een rustig avond tot er om kwart voor tien een melding kwam dat er een Amerikaanse dame vermist zou worden.

We hebben onze gebruikelijke avond sluiting gehouden en niets meer vernomen over de vermissing🤔

1. Henk Oude Elferink:
    8 juni 2019
    An, bedankt voor de mooie herkenbare verhalen.
  2. Clazien van Leeuwen:
    8 juni 2019
    Leuk weer om te lezen. Ik denk vaak aan onze leuke tijd daar en nu nog meer en dan beleef ik het allemaal weer 👍Bedankt An
  3. Marjolein:
    Is de kip ook alweer vertrokken richting Santiago? 😁