Roncesvalles, 8 september 2018. 6.6 km

8 september 2018 - Roncesvalles, Spanje

Met een hoofd vol watten, een verstopte neus en een kriebel in de keel de nacht doorgekomen! Gelukkig viel het mee toen ik eenmaal uit bed en in de kleren was op deze voor mij toch speciale datum.

Ook voor hier was het een speciale dag, Maria Geboorte en dat is hier een feestdag. Wij kregen dan ook een extra feestelijk menu met koffie toe en mochten we ook de taak van de vaste werknemers overnemen en de balie bemensen om de pelgrims in te schrijven en dat hebben Agnes en ik samen gedaan omdat we dit beiden leuk werk vinden.

Vandaag was het weer heerlijk weer en er kwamen weer heel veel pelgrims over de berg waar we natuurlijk niet voor iedereen een bed hadden. Tot vijf uur ging het goed en zaten we vol en moesten de pelgrims weer met taxi’s verder vervoerd worden en niet iedereen is daar blij mee dus aan ons de taak om de mensen rustig te houden wat niet altijd lukt.

Deze keer duurde het lang voor er voor iedereen een plek was gevonden en tegen negen uur zijn we in groepjes thee gaan drinken en tiramesu taart gaan eten die we ook gekregen hadden.

Onze yogasessie  ging vandaag niet door omdat Marion niet in orde is en een dagje tijd nodig heeft om weer op te knappen.

Om tien uur konden de lichten uit en hadden we ons gebruikelijke uurtje samen maar iedereen begint moe te worden en wil graag naar bed tegen elf uur.

vandaag 6.6 km gelopen.

1. Conny:
    9 september 2018
    Beterschap An, geweldig dat je toch nog de energie hebt om een verslag te schrijven. Ik geniet van je verhalen! Liefs, Conny
  2. Ellen:
    9 september 2018
    An, 8 september: zeker speciale datum en dan niet fit toch "alles doen": pas goed op jezelf, hoor!! lieve groet en knuf, Ellen
  3. Bep:
    9 september 2018
    Beterschap en zorg je wel goed voor jezelf dat je niet helemaal oververmoeid raakt en dat je dan in de lappenmand terecht komt. Voor de komende dagen veel succes met al die pelgrims en hopen dat het wat rustiger wordt. 💋 👍