Roncesvalles, 9 september 2018. 8 Km

9 september 2018 - Roncesvalles, Spanje

Het is heel leuk om de reacties te lezen en te zien hoe er met me wordt  meegeleefd. Ik probeer goed op me zelf te passen maar ik weet dat ik hier altijd een verkoudheid oploop. Dankzij een soort wonderpoeder van de apotheek hier gaat het goed en heb ik als een blok geslapen!

De kilometers die ik loop, zijn gewoon de km die ik in de herberg en directe omgeving loop tijdens het werk. Echt een wandeling maken is tot nu toe niet gelukt.

Vandaag weer een zelfde soort dag als gisteren met opnieuw te veel pelgrims. De meesten stappen zonder morren in de taxi maar sommigen blijven uren rondhangen en wachten of er misschien toch een bed voor ze is en of ze dan misschien binnen op de vloer mogen slapen maar dat gaat echt niet. Vol is vol!

Er wordt hier ook heel goed voor ons gezorgd, elke middag krijgen we een uitgebreide warme maaltijd en de kilo’s die ik kwijt  was door het wandelen zitten er al weer aan!

Marion is ook weer opgeknapt en draait weer gewoon mee zodat we vanavond weer yoga konden doen om na een drukke dag even te ontspannen.

Net voor sluitingstijd kwam er nog een Braziliaan binnen en voor hem hadden we nog een bed omdat we tot tien uur altijd een bed vrijhouden voor noodgevallen. We hebben hem met zijn vijven naar de overloop gebracht, een extra ruimte die ook in de winter gebruikt wordt als de grote herberg dicht is.

Vandaag 8 km gelopen.

1. Mieke Maas:
    9 september 2018
    Ik Heb bewondering voor je wat je allemaal doet en hoop nog meer te horen als je weer thuis bent. Ik vind je verhalen Geweldig.
    Groetjes mieke
  2. Henk Boender:
    10 september 2018
    Was hij zo moe, dat jullie die Braziliaan moesten dragen?
  3. Suzanne:
    10 september 2018
    Ja, ik vroeg me ook al af waarom de Braziliaan door vijf personen naar zijn kamer gebracht moest worden. 🤔
  4. Anneke:
    10 september 2018
    Hij was vast heel bijzonder. Sorry An ,we waren het gisteren niet vergeten maar wel om te reageren. Beterschap en niet te veel snotneuzen in je omgeving.