Roncesvalles, 8 oktober 2019.

8 oktober 2019 - Roncesvalles, Spanje

Weer een mooie dag in Roncesvalles. En zoals gebruikelijk slaagden we er ook vanmorgen niet in om iedereen voor acht uur buiten te hebben. Na de gebruikelijke schoonmaak en koffie heb ik even tijd voor mezelf genomen door een plekje te zoeken buiten de herberg. Daar nog even een praatje gemaakt met een jonge man uit Litouwen die in zijn eentje door de Pyreneeën loopt en op zoek was naar de route.

De middagmaaltijd hadden we met zijn vijven, Mieke en Paulien hadden hun vrije dag en zijn een grote wandeling gaan maken. Daarna mocht ik samen met Wim naar de wasserij waar het eerst heel rustig was en we tijd hadden voor een goed gesprek. Met dit mooie weer willen veel pelgrims hun was op de hand doen en werd het gezellig druk in de wasserij.

Om half vijf werden we afgelost en konden we boven allerlei problemen oplossen, verwisselde bedden en kussens zonder slopen en nog heel veel meer vragen.

Het leek een rustige dag te worden met niet al te veel pelgrims. Maar tot half negen bleven er pelgrims binnen lopen en moesten we toch pelgrims op de derde etage onderbrengen.

Vandaag mooi weer, volop zon en ongeveer 20 graden. 4,6 km gelopen en 158 pelgrims ontvangen.

1. Clazien van Leeuwen:
    8 oktober 2019
    Leuk An al je verhalen👍
  2. Willemien van der Meer:
    8 oktober 2019
    Hoi An, het blijft boeiend jouw belevenissen te blijven volgen.
    Prachtige foto's waardoor ik steeds meer een beeld krijg van jullie toch wel intensieve werk als hospitalero. Chapeau voor jullie betrokkenheid bij de komende en gaande gasten. Veel succes weer met de vele werkzaamheden.
  3. Marian Markesteijn:
    9 oktober 2019
    Mooie foto's An. Best intensief aan het werk maar met veel voldoening en zo te zien prima herfstweer.