Roncesvalles, 30 juni 2022.

30 juni 2022 - Roncesvalles, Spanje

Vandaag een rustige, grijze en natte dag in Roncesvalles. Vanmorgen voor het ontbijt lekker gedoucht en na het ontbijt een beetje aangetut, bij Marion in haar buitenverblijf koffie gedronken, gezellig gepraat en een beetje gelezen. Tegen twee uur zijn we naar de herberg gegaan waar Hanz ons onze lunch bracht, lauwe kabeljauw met een sausje, een stukje paprika en wat aardappelschijfjes, en als toetje, hoe verrassend, een stuk ananas. Morgen mogen Rudy en ik weer gewoon mee eten in Casa Sabaina maar Marion nog niet en dat is toch wel heel vervelend. Hoe gaan we dit aanpakken?

Intussen was er een mail van de werkgroep over de situatie met betrekking tot Covid en later op de dag zou er een protocol komen zodat vooral voor de groepen die na ons komen er duidelijke richtlijnen zijn voor het geval zich nogmaals zo’n situatie voordoet en dat is zeker niet denkbeeldig.

Na de lunch ben ik weer met Rudy naar de wasserij gegaan en nog even en ik wil niet anders meer. Vandaag hadden we veel handwassers en 25 machinewasjes, record van deze week. Leuke gesprekken met veelal jonge pelgrims die uit alle hoeken van de wereld komen. Ze zijn er zelf over verbaasd dat er toch best veel jonge pelgrims onderweg zijn. Heel grappig hoe snel ze met elkaar in contact komen en elkaar veel vragen stellen en vertellen over hun eigen leven en waar ze vandaan komen.

Hanz had vandaag de kookbeurt en zorgde voor een lekkere omelet en met een stukje brood erbij kon hij wedijveren met het restaurant. Intussen was het protocol binnen en hebben we dat goed gelezen en nu kan iedereen hierop een reactie geven om te zien of er nu overal aan gedacht is. Hopelijk geeft dit weer rust en is het ook heel nuttig voor de groepen die na ons komen.

Ik ben nog even met Marion meegelopen naar de winterherberg en daar hebben we een wijntje gedronken en zoals het een goede pelgrim betaamt, was ik voor tien uur binnen en ben ik naar mijn kamer gegaan. Vandaag niet veel buiten geweest maar het was ook niet echt weer om buiten iets te ondernemen, het klaarde vanmiddag nog wel even op maar toen was ik in de wasserij.

Morgen mag ik om zes uur weer de pelgrims uitzwaaien en beginnen we aan week twee!

1. Ellen:
    30 juni 2022
    An, vol positiviteit, dat is jou zo toe vertrouwd, beginnen aan week 2!!!😊

Hoop zo, dat je hier van zult genieten en ga jou weer zien en spreken in het weekend van
    9-10 juli a.s.: kijk er naar uit....🙋‍♀️
  2. Bert:
    30 juni 2022
    Gelukkig dat de isolatieperiode voorbij gaat en dat het gewone leven voor je gaat beginnen.
  3. Marianne van der Werff:
    1 juli 2022
    Top gezellig in de wasserij inderdaad zo te zien An..... maar gelukkig mag je weer gewoon in het rooster mee gaan draaien. Geniet ervan nog een volle week lang !
  4. Kees Bastianen:
    1 juli 2022
    Hopelijk komt er nog een fijne week voor je aan , geniet ervan.
  5. Desiree Hoppenbrouwers:
    1 juli 2022
    Fijn dat je je beter voelt en weer aan de slag mag.
  6. Leny:
    1 juli 2022
    Je mag weer los An🙂👍wens je een fijne en gezellige week toe!!
  7. Paulien Hermes:
    1 juli 2022
    Fijn dat je komende week weer alles mee mag doen. Veel plezier.