Roncesvalles, 3 juli 2022.

4 juli 2022 - Roncesvalles, Spanje

Vandaag is het zondag en mijn beurt om samen met Rudy voor het ontbijt te zorgen. Sinaasappels persen, brood in de oven, tafel dekken en al het lekkers uit de koelkast op tafel. We besloten om geen eitje bij het ontbijt te doen omdat we de afgelopen dagen al heel veel eieren gebruikt hadden maar dat was een tegenvaller voor Ali, omdat een eitje bij het zondagse eitje hoorde. Gelukkig kon zij er wel mee leven dat het nu een zondag zou zijn zonder eitje.

De dag begon mistig maar gelukkig klaarde het op en werd het een mooie zonnige dag met een aangename temperatuur en konden we na de schoonmaak rustig in de zon koffie drinken op het terras bij Casa Sabina, dachten we, maar nee, het was zondag en de motorrijders waren losgelaten zodat ons gesprek regelmatig gestopt moest worden omdat we elkaar niet konden verstaan door de herrie. Nog een kleine wandeling gemaakt samen met Ali en het was tijd voor onze lunch.

Terug bij de herberg stonden er al weer een heleboel pelgrims te wachten om naar binnen te mogen en ingeschreven te worden maar daarna kwamen ze weer geleidelijk binnen zodat we geen lange wachtrijen hadden. In de loop van de middag begon het te betrekken en in de avond kwam er een onweersbui met flink wat regen. Een moeder en dochter uit Kentucky die behoorlijk laat en vermoeid waren en een massa bagage bij zich hadden waren net voor de bui binnen.
Ook vandaag hadden we weer een pelgrima die haar telefoon kwijt was en waar we een hele tijd mee bezig zijn geweest. Een nogal paniekerig en chaotisch iemand, later kwam ik haar weer beneden tegen met haar telefoon maar zei vertelde niet waar zij die gevonden had en sleepte even later een grote zware tas naar het hotel! Heel vreemd gebeuren!

Net voor tien uur kwam er nog een pelgrima binnen zodat we vandaag op 175 pelgrims kwamen, het record tot nu toe.

Bij de nazit heeft Rudy ons nog een korte interessante workshop gegeven over de drie E’s.  Even iets anders dan onze verhalen over bijzondere voorvallen met leuke, gezellige, lastige, soms bijzonder lastige pelgrims en konden we weer een mooie hospitaleerdag afsluiten.

1. Bert:
    🍀👍
  2. Marianne van der Werff:
    4 juli 2022
    Fijn, alles klinkt als vanouds.
    Ben wel benieuwd naar de interessante workshop over de drie E's....
    Fijne dag vandaag!
  3. Henk Boender:
    4 juli 2022
    Tip An. Als iemand weer zij telefoon kwijt is laat iemand dat nummer bellen. In 9 van de 10 gevallen gaat de telefoon af op een plek waar ze hem normaal niet opbergen.
  4. Hanneke Kean:
    4 juli 2022
    Pelgrims die nu aankomen gaan warme weken tegemoet lijkt mij, het is hoog zomer!
  5. Mieke Maas:
    4 juli 2022
    Het is altijd weer zo leuk om jouw ervaringen te lezen en kijk weer uit naar de volgende.
    Groetjes mieke