Roncesvalles, 2 juli 2022.

2 juli 2022 - Roncesvalles, Spanje

Vannacht redelijk geslapen en ik hoefde niet vroeg op, dat is dan wel weer lekker. Voor het ontbijt nog even wat ramen opengezet en kussen te luchten gelegd in de vensterbanken. De pelgrims krijgen een wegwerp laken en sloop maar de meesten laten die op het bed liggen zodat we die ‘s morgens allemaal moeten afhalen en in de afvalbakken doen.

Vanaf vandaag zijn we weer met het hele team en konden we met zijn achten ontbijten en beginnen aan de schoonmaakronde en dat scheelt toch wel zodat we mooi op tijd klaar waren voor de koffie.

Na de koffie samen met Marion en Ali naar Burgete gewandeld voor wat boodschappen, Marion heeft voor vanavond een leuk recept wat ze voor ons wil klaar maken. Heel lekker om even de benen te strekken en zeker met dit mooie weer is het een fijne wandeling.

Bij Casa Sabina hadden ze het weekend menu en daardoor weer wat andere gerechten op de kaart, een asperge voorgerecht en een tonijn met tomatensaus als hoofdgerecht. Heerlijk gegeten en daarna weer aan de slag, nu bij de ontvangst van de pelgrims die allemaal heel rustig en sommige overhit binnen druppelden zodat we geen lange wachtrijen hadden.

En natuurlijk weer allerlei verhalen en vragen van pelgrims die dingen kwijt zijn zoals een jonge vrouw die haar kleine blauwe nokiaatje kwijt was en de hele middag heeft loopt zoeken en tegen half tien er achter kwam dat deze gewoon in haar rugzak zat! Er werd een telefoon gevonden door iemand die later van een Italiaan bleek te zijn en die ook heel blij was dat zijn telefoon weer terecht was.

Marion had een heerlijk gerecht gemaakt met aubergines zodat we de avonddienst weer goed door konden komen. Door het lekkere weer konden we ook langer buiten blijven en moesten we de laatste pelgrims om tien uur naar binnen zien te krijgen. De laatste groep was erg luidruchtig en die hebben we geprobeerd duidelijk te maken dat er al mensen slapen en dat ze daar wel rekening mee moeten houden. Zo blijf je de hele dag lekker bezig met mensen die blij zijn dat ze een bed en een douche hebben en die weer tot rust komen na een warme dag met een lange wandeling over de berg.

Een dag zoals je hoopt dat elke dag is als je hier in de herberg bezig bent.

1. Bert:
    2 juli 2022
    Lekker en goed bezig.
  2. Clazien van Leeuwen:
    3 juli 2022
    Leuk verhaal weer An
  3. Hanneke Kean:
    4 juli 2022
    Fijn dat iedereen weer meedoet, gewoon in het ritme. Jammer dat er wegwerp lakens en slopen zijn, wel makkelijker voor jullie.